سیل‌بند حد فاصل بستان و سوسنگرد ترمیم شد/ جاده مواصلاتی بستان-سوسنگرد بازگشایی شد

سیل‌بند حد فاصل بستان و سوسنگرد ترمیم شد/ جاده مواصلاتی بستان-سوسنگرد بازگشایی شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "جواد جودکی" با بیان اینکه ۱۲۰ متر از این سیل‌بند با حجم آب خروجی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر مکعب تخریب شده بود گفت: نبود مسیر مواصلاتی مناسب برای تردد خودروها و تجهیزات، کار ترمیم را با دشواری‌های فراوانی مواجه می‌کرد.
وی ادامه داد: اگر این سیل‌بند ترمیم نمی‌شد، شهرهای بستان و چذابه و روستاهای اطراف آنها به‌کلی در محاصره سیل قرار می‌گرفت.
جودکی اظهار امیدواری کرد با ترمیم این سیل‌بند، بخشی از اراضی کشاورزی پایین‌دست احیا شود.
نماینده شرکت آبفای استان تهران در رسیدگی به مناطق سیل‌زده استان خوزستان افزود: از نخستین ‌روزهای وقوع سیل به دستور مدیرعامل شرکت، اعزام گروه‌های امدادی و عملیاتی به مناطق سیل‌زده انجام شد و پس از آن نیز با ابلاغ وزارت کشور مبنی بر معرفی استان تهران به‌عنوان معین خوزستان، گروه‌های امدادی و تخصصی آبفای استان تهران با ۱۰۰ نیروی متخصص و تجهیزات لازم به خوزستان اعزام شدند.
وی در بخش دیگری از توضیحاتش با اشاره به وضعیت پس‌زدگی فاضلاب در شهر اهواز گفت: آبفای استان تهران با همه توان و با به‌کارگیری پمپ‌های قوی از شش تا ۱۲ اینچ در تلاش است تا پس‌زدگی فاضلاب مناطق مختلف اهواز را رفع کند.
جودکی اظهار داشت: از زمان آغاز بحران سیل در خوزستان در دو نوبت ۶۰ هزار بسته آب بسته‌بندی در اختیار روستاهای مناطق سیل‌زده قرار گرفته و علاوه بر آن ۷۰ دستگاه تانکر ثابت به روستاها و موکب‌های مستقر در منطقه اهدا شده است.
نماینده شرکت آبفای استان تهران برای رسیدگی به مناطق سیل‌زده استان خوزستان در خصوص شهرهای بستان، سوسنگرد و چذابه خاطرنشان کرد: گروه‌های عملیاتی و تخصصی آبفای استان تهران با حضور در این مناطق، پایش و کنترل کیفی آب، اصلاح شبکه‌های تخریب‌شده توزیع آب و تخلیه آب‌ از این مناطق را انجام داده و تانکرهای سیار آبرسانی نیز در این مناطق فعالیت داشته‌اند.
به گفته جودکی با توجه به بالاآمدن آب رودخانه کارون و پس‌زدگی فاضلاب شهر اهواز، نیروهای عملیاتی آبفای استان تهران تا رفع این مشکلات در این مناطق حضور خواهند داشت.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات