استاندار مرکزی: سهم صنعت و کشاورزی از سد ۱۵ خرداد دلیجان پیگیری می...

آقازاده استاندار مرکزی در نشست راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان و شهرستان دلیجان، گفت: سهم صنعت و کشاورزی از سد ۱۵ خرداد دلیجان توسط مسئولان استان با جدیت پیگیری می شود.

آقازاده استاندار مرکزی اظهارکرد:  تا زمانی که سهم صنعت و کشاورزی این شهرستان از سد ۱۵ خرداد برگشت داده نشود پیگیری های استان ادامه دارد و در این راستا مکاتبه با نهاد ریاست جمهوری نیز ارسال می شود .

وی ادامه داد: بهره دهی این منابع آبی این سد به صنعت و کشاورزی دلیجان از زمان ایجاد آن توافق شده است .

استاندار مرکزی اظهار داشت: حجم آب ذخیره شده پشت سد ۱۵ خرداد دلیجان پس از بارندگی های اخیر ۱۶۰ میلیون مترمکعب شده است .

آقازاده گفت: براساس توافق با وزارت راه و شهرسازی زمین هفت هکتاری برای تعریض خیابان امام خمینی (ره) دلیجان واگذار می شود .

وی افزود: این خیابان یکی از مشکلات ترافیکی این شهر است و انتظار می رود تا سال آینده این مشکلات حل شود .

استاندار مرکزی با اشاره به تداخل جغرافیایی دلیجان با شهر کاشان گفت: این مسئله موجب بلاتکلیف ماندن مصوبات توسعه ای دلیجان شده است .

آقازاده تاکید کرد: این تداخل با ملاک قرار دادن قانون رفع می شود و استان با تمام توان برای حل این مشکل از طریق تقسیمات کشوری بهره خواهد برد .

وی وضعیت جاده نراق - مشهد اردهال را نامناسب دانست و ادامه داد: اصلاحات نواقص این راه در دستور کار مسئولان عمرانی استان قرار داد .

استاندار مرکزی گفت: موافقت وزارت راه و شهرسازی برای راه اندازی ایستگاه قطار تهران - دلیجان گرفته شده و ساخت این ایستگاه در حال پیگیری است .

آقازاده بیان کرد: به دلیل جایگاه و تاثیر دلیجان در صنعت کشور استان چهار نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در این شهرستان برگزار شده و بیش از ۸۰ درصد مصوبات این ستاد به اجرا درآمده است .

وی تاکید کرد: رونق اقتصادی این شهرستان با وجود تحریم های اقتصادی، انسجام مسئولان و تکیه بر برنامه محوری را نشان می‌دهد .

استاندار مرکزی ادامه داد: به کارگیری تمام نیروهای انسانی و ۱۴ هزار نیروی غیر ایرانی در دلیجان نمادی از صنعت و اقتصاد پویای این شهرستان است .

آقازاده گفت: سومین پارک بانوان استان مرکزی در دلیجان ایجاد می شود که زمین برای ساخت آن واگذار شده و منابع مالی نیز نیزتدارک شده است .

وی با اشاره به کمبود منابع مالی کافی در حوزه عمرانی استان خاطرنشان کرد: با وجود همه تنگناها با اتحاد و امید مسئولان و مردم بار دیگر نظام اسلامی توطئه های دشمنان را بی اثر خواهد کرد و امسال گام های بلندی در توسعه کشور برداشته می شود .

فرماندار دلیجان نیز در این نشست گفت: این شهرستان علاوه بر صنعت، دارای ظرفیت های گردشگری ارزشمندی نیز می باشد که نیاز به شناسایی و معرفی دارد .

« سیامک سلیمانی» اظهار داشت: برای ایجاد رونق اقتصادی در دلیجان باید زیرساخت های طبیعت گردی بیشتری از جمله غارها شناسایی و معرفی و همچنین طرح جامع گردشگری شهرستان به روزسانی شود .

وی تصریح کرد : توجه به ظرففیت غار کهک کمرنگ بوده و در معرض تخریب و فرسایش عوامل انسانی و غیر انسانی قرار گرفته است که می طلبد در این راستا با تشکیل کمیته ویژه کارشناسی از تخریب آن جلوگیری کرد .

سلیمانی در خصوص راه های دلیجان نیز بیان داشت : محور نراق به دلیجان زیر بار ترافیک است اما دارای نواقصی است که باید رفع شود و همچنین تسریع در عملیات دوربرگردان محور غار چال نخجیرضروری است و تابلوهای اطلاع رسانی غار نیز باید نصب شود .

فرماندار دلیجان با بیان اینکه محور نراق به مشهد اردهال از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود : سال گذشته به صورت امانی اقدامات مناسبی انجام شده است و بهسازی مسیر لاران و خاوه نیز باید تسریع یابد چرا که این راه برای استان اهمیت خاص دارد .

وی گفت : برای شهرک گلخانه ای دلیجان تاکنون اعتبارات زیادی هزینه شده و اکنون نیازمند آبرسانی است که باید با مساعدت آب منطقه ای بتوان از ظرفیت بالای این گلخانه بهره گیری کرد .

سلیمانی ادامه داد : کمربندی نراق نیز عملیاتی شده اما به دلیل وجود نواقص تحویل شهرستان داده نشده و امید می رود که این واگذاری در کوتاه ترین زمان صورت گیرد .

فرماندار شهرستان دلیجان در خصوص احداث پارک بانوان دلیجان عنوان کرد: ۱.۸ دهم هکتار از زمین های منابع طبیعی برای ساخت پارک بانوان در اختیار شهرداری شهرستان دلیجان قرار می گیرد .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات