پیام وزیر نیرو به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی

پیام وزیر نیرو به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی

وزیر نیرو با صدور پیامی ضمن گرامی‌داشت فرارسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی تاکید کرده است که اصلاح روش‌های مصرف و تقاضای آب و انرژی به عنوان یکی از مهمترین اهداف و ماموریت‌های روابط‌عمومی‌ها زمانی به موفقیت می‌رسد که بتوانیم گفت‌وگوهای صریح و فراگیری در میان تمامی ذینفعان را سامان دهیم.

متن کامل پیام رضا اردکانیان، وزیر نیرو به مناسبت ۲۷ اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی به شرح زیر است :


بسمه تعالی


روابط عمومی، فعالیتی دانش محور، مبتنی بر شناخت عمیق از وضعیت موجود، دارای توانمندی لازم برای ارتباط‌ گیری با مردم و اعتمادسازی است. نقش و اهمیت روابط عمومی‌ها در دهه اخیر بسیار فراتر رفته و خود به یکی از کنشگران حوزه عمومی تبدیل شده‌اند. اینک روابط عمومی‌ها هم بر تفکر و تصمیمات و بایدها و نباید‌ها درون سازمانی تاثیرگذارند  و هم، افکار عمومی متاثر از نوع ارتباط با آنها است. این تعریفی جدید از روابط سازمان و مخاطب است که روابط عمومی را از نقش یگانه انتقال دهنده پیام خارج ساخته است .

برای ما که در صنعت آب و برق خدمتگذار مردم هستیم، اصلاح روش‌های مصرف و تقاضای آب و انرژی به عنوان یکی از مهمترین اهداف و ماموریت‌های روابط‌عمومی‌ها، توان مضاعفی طلب می‌کند و زمانی به موفقیت می‌رسیم که بتوانیم گفت‌وگوهای صریح و فراگیری در میان تمامی ذینفعان را سامان دهیم . جلب مشارکت مشترکان خانگی، تجاری، کشاورزی و صنعتی در مدیریت مصرف و تقاضا، کاری نیست که به راحتی انجام شدنی باشد و تحقق این امر مستلزم دانش و فعالیت اجتماعی گسترده می‌باشد که روابط عمومی رکن مدیریت آن است .

این امر نهایتاً باید به افزایش اعتماد بین مردم و سازمان‌های مرتبط با صنعت آب و برق، ارتقای سواد آب و انرژی در مخاطبان و به ویژه مردم، طراحی سازوکارهای مشارکت مصرف کنندگان در تصمیم سازی‌ها، نوسازی اطلاعات و دانسته‌های مردم درباره وضعیت منابع آب و انرژی کشور و همچنین زدودن برخی اطلاعات نادرست و ایجاد ارتباط موثر و متقابل با نخبگان محلی و منطقه‌ای برای همکاری بیشتر با صنعت آب و برق منجر شود .

دوران حاضر که در آن پذیرفته‌ایم همه ما باید در برابر مسئله‌ای به نام پایداری منابع آب و انرژی همگام باشیم، می‌تواند به دوران شکوفایی فعالیت روابط عمومی‌ها بدل شود. فراموش نکنیم که هدف مجموعه روابط عمومی امیدواری واقعی مردم و مقابله با هرگونه آثار و علایم یاس اجتماعی است و با وجود تمامی مشکلات، می‌توان با توانمندسازی مشترکان برآن فائق آمد. در پایان  روز روابط عمومی را خدمت همه شما همکارانم در روابط عمومی‌های صنعت آب و برق تبریک گفته و از درگاه خداوند متعال، توفیق روزافزون یکایک را در خدمت به ملت شریف ایران اسلامی خواستارم .


رضا اردکانیان
وزیر نیرو

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات