ضرورت مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی گیلان در مدیریت مصرف برق

ضرورت مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی گیلان در مدیریت مصرف برق

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "عظیم بلبل‌آبادی" در نشست با استاندار گیلان به تبیین وضعیت شبکه برق استان گیلان پرداخت و گفت: با توجه به اینکه مدیریت مصرف با مشارکت آحاد جامعه تحقق می‌یابد درخواست می‌کنم تا همه دستگاه‌های اجرایی استان در بحث مدیریت مصرف انرژی برق مشارکت داشته باشند تا بتوانیم پیک بار سال ۹۸ را با موفقیت پشت سربگذاریم.
وی با اشاره به پروژه جابه‌جایی ترانسفورماتورها که در نوع خود بی نظیر و منحصربه‌فرد است، گفت: در سال ۹۷ و با ابتکار این شرکت نسبت به افزایش ظرفیت پست‌های انتقال، فوق توزیع و خطوط اقدام و با جابه‌جایی ترانسفورماتورهای قدرت، ضمن صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه‌ها، توانستیم شرایط برخی از پست‌ها و خطوط را از حالت بحرانی خارج کنیم.
بلبل‌آبادی با بیان اینکه پروژه جابه‌جایی ترانسفورماتورها مورد استقبال شرکت توانیر قرار گرفته و برنامه داریم آن را برای سال ۹۸ نیز با تعریف ۱۷ پروژه ادامه دهیم، افزود: این پروژه به‌عنوان الگویی برای سایر شرکت‌ها نیز توصیه شده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به رکورد ۶.۷ درصدی رشد پیک بار در سال ۹۷ گفت: پیک بار غیر همزمان استان گیلان با ثبت رکورد ۱۸۳۵.۳ مگاوات در نهم مردادماه نسبت به پیک بار غیر همزمان سال قبل از آن که در ۱۹ مرداد اتفاق افتاد و مقدار آن ۱۷۲۰ مگاوات بود با افزایش ۱۱۳ مگاواتی روبرو شد و شاهد ثبت رکورد جدیدی در سال ۹۷ بودیم.
وی تصریح کرد: با توجه به رشد پیک بار غیر همزمان برق در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، پیش‌بینی می‌شود که در سال ۹۸ هم با رشد پیک بار غیر همزمان برق مواجه باشیم، که با توجه به این پیش‌بینی و در راستای مدیریت استفاده بهینه از انرژی برق، از استاندار گیلان درخواست می‌کنم ساعات کار ادارات استان را در روزهای پیک سال تغییر دهد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان به اهم اقدامات شرکت در راستای مدیریت استفاده بهینه از انرژی برق اشاره کرد و افزود: راهکارهای متفاوتی برای تامین برق پایدار مشترکان از جمله اجرای طرح ذخیره عملیاتی، طرح تعطیلات و تعمیرات تابستانی برای صنایع سنگین استان، ارائه سمینار و کنفرانس در زمینه مدیریت مصرف به‌طور رایگان برای سازمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات مختلف و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده بهینه از برق اتخاذ شده است.
وی افزود: همچنین با جا‌به‌جا کردن ترانسفورماتورهای قدرت، نسبت به افزایش ظرفیت پست‌های پربار اقدام کردیم که این امر ضمن صرفه‌جویی قابل توجه در منابع مالی، در شرایط فعلی باعث افزایش ضریب اطمینان شبکه استان نیز شده و با اجرای این پروژه انشاءالله پیک بار ۹۸ را با موفقیت سپری خواهیم کرد.
"مصطفی سالاری" استاندار گیلان نیز با اشاره به اینکه متناسب با رشد جمعیت و میزان مصرف برق در سطح ملی و استانی، ظرفیت‌سازی مناسب صورت نگرفته است، اظهار داشت: باید تلاش کنیم در مدیریت و تامین برق واحدهای صنعتی، مسکونی و بخش‌های اداری تدابیر لازم اتخاذ شود تا به آسایش مردم آسیبی وارد نشود.
وی بر ضرورت اطلاع رسانی به‌موقع درخصوص نحوه کاهش میزان مصرف برق تاکید و تصریح کرد: در صورتی که به ناچار مجبور به قطع برق برخی واحدها شویم باید به‌صورت صحیح اطلاع رسانی شود تا مشترکان متناسب با آن برنامه‌ریزی کنند.
استاندار گیلان برضرورت اطلاع‌رسانی به شرکت‌ها و واحدهای تولیدی به‌منظور جلوگیری از آسیب به زیرساخت‌ها و دستگاه‌های صنعتی تاکید کرد و گفت: باید بر مبنای یک تقویم مشخص با واحدهای تولیدی رفتار کنیم تا در صورت آسیب، نحوه پاسخگویی به آنان مشخص باشد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات