نشست استاندار و مجمع نمایندگان لرستان با وزیرنیرو

نشست استاندار و مجمع نمایندگان لرستان با وزیرنیرو

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان عنوان کرد: نشست استاندار و مجمع نمایندگان لرستان با وزیر نیرو در خصوص سهم تخصیص آب لرستان و سایر موضوعات رضایت بخش بود


به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای لرستان، رضا_میرزایی در خصوص نشست استاندار، مجمع نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی صنعت آب و برق با وزیر نیرو اظهار داشت: جلسه خوب و پرباری بود و در جوی کاملاً آرام و با تعامل و همدلی موضوعات مختلف حوزه آب مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: ابتدا گزارشی به صورت پاورپوینت از وضعیت منابع آبی و میزان تخصیص و مصارف آب، مسائل و مشکلات سیل اخیر و بارش ها توسط شرکت آب منطقه ای لرستان ارائه گردید و سپس دکتر خادمی، استاندار لرستان و مجمع نمایندگان استان نقطه نظرات خود را بیان نمودند و خواهان تجدیدنظر وزارت نیرو در تخصیص آب سهم لرستان، سدسازی و ایجاد مخازن ذخیره‌سازی با اهداف کنترل و مهار سیلاب و بازگشت تخصیص های ابطال شده به استان و همچنین ساماندهی نقاط آسیب دیده از سیل اخیر شدند.

میرزایی بیان کرد: دکتر اردکانیان، وزیر نیرو پس از شنیدن نقطه نظرات استاندار و مجمع نمایندگان لرستان، ضمن تبادل نظر، دستورات لازم جهت پیگیری سریع موضوعات مطرح شده را صادر نمودند.

رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق لرستان تصریح کرد: در جمع بندی پایان جلسه مقرر گردید
که ظرف یک هفته اهم موارد مطرح شده در جلسه و سایر درخواست های استان در حوزه صنعت آب و برق از جمله مسائل مربوط به تخصیص آب، طرح های مطالعاتی توسعه منابع آب، خسارات سیل، موضوع آبگرفتگی ۱۱ روستای غرقاب شده بخش کوهنانی کوهدشت ناشی از افزایش تراز سد سیمره و سایر درخواست‌های مجمع نمایندگان استان توسط مدیران استانی صنعت آب و برق در اختیار دکتر خادمی، استاندار قرار گرفته و پس از جمع بندی به طور مکتوب در اختیار وزیر نیرو قرار گیرد، تا در یک بازه زمانی مشخص مورد بررسی قرار گرفته و تا حصول نتیجه نهایی از طریق دکتر تقی زاده خامسی، معاونت آب و آبفا وزارت نیرو دنبال شود.

وی تصریح کرد: بعد از جلسه استاندار دستور دادند تیمی متشکل از مدیران و کارشناسان شرکت های آب منطقه ای، آبفا، آبفار، جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت و سازمان برنامه بودجه به مدت یک هفته موضوعات مورد نظر را تهیه، جمع بندی و نهایی کرده تا در هفته بعدی در جلسه ای با وزیر نیرو تعیین تکلیف شوند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان افزود: استان لرستان از نظر میانگین بارش های سالیانه و منابع آبی از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و یکی از استان های پرآب و تولید کننده آب کشور محسوب می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه رویکرد مثبتی در خصوص پروژه‌های سدسازی در کشور ایجاد شده است، اظهار داشت: سیل های ویرانگر دوازدهم فروردین ماه سال جاری نشان داد که برای ایمن کردن لرستان از سیلاب های فصلی و همچنین تامین حق آبه های آن در فصول آبیاری، نیازمند سد سازی است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات