جلوگیری از برداشت غیرمجاز بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب از...

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: با انسداد ۸۰ حلقه چاه غیر مجاز از برداشت غیرمجاز بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب از منابع آب زیرزمینی جلوگیری به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، مهندس منصور ستوده در جلسه طرح احیا و تعادل بخشی اظهار داشت: با تلاش همکاران در شرکت از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۸۰ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شد.

وی افزود: با این اقدام از برداشت غیرمجاز بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب از آبخوان های استان جلوگیری به عمل آمده و این میزان آب در سفره های آب زیرزمینی ذخیره می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان ادامه داد: از ابتدا سال ۹۳ که طرح تعادل بخشی با جدیت آغاز شد ۳ هزار و ۵۶۲ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان تا کنون مسدود شده که سبب صرفه‌جویی ۲۵۸ میلیون مترمکعبی در مصرف آب‌های زیرزمینی شده است.

وی عمق انسداد چاه‌های غیرمجاز را بیش از ۱۲۳ کیلومتر اعلام کرد و گفت: بیشترین چاه‌های غیرمجاز در کبودراهنگ با ۱۱۲۰ حلقه، رزن با ۶۴۵ حلقه و همدان با ۴۵۰ حلقه مسدود شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال روند انسداد چاه‌های غیرمجاز ادامه دارد، افزود: خوشبختانه همکاری مناسبی بین دادگستری و نیروی انتظامی برای انسداد چاه‌های غیرمجاز در همدان وجود دارد که منجر به این عملکرد شده است.

ستوده افزود: در مجموع تعداد ۴۳۲۴ دستگاه کنتور هوشمند آب وبرق بر روی چاههای مجاز نصب گردیده که بیشترین آنها مربوط به دشت رزن – قهاوند است.

وی ادامه داد: تعهد ما برای نصب کنتور در سال۹۸ تعداد ۵۶۰ دستگاه بوده است که ۱۲۱ دستگاه نصب شد، که پیشرفت ۲۲درصدی نسبت به تعهد نصب را نشان میدهد.

ستوده گفت: ۷۴درصد از کنتورهای نصب شده مربوط به بخش کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای همدان تاکید کرد: همچنین با چاه‌های مجاز استان که برداشت بیشتر از پروانه بهره‌برداری دارند نیز برخورد می‌شود تا در راستای حفاظت از منابع آبی استان همدان گام‌های اساسی و جدی برداشت.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای همدان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای همدان

    شركت آب منطقه‌ای همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات