تدابیر ویژه‌ای برای کاهش مصرف برق ادارات در تابستان ۹۸ در نظر گرفته شده است

تدابیر ویژه‌ای برای کاهش مصرف برق ادارات در تابستان ۹۸ در نظر گرفته شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، رضا اردکانیان در نشست با مجمع نمایندگان و استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه "توفیق این را داشته‌ام که در دهه‌های مختلف حیات انقلاب در حوزه مدیریتی حضور داشته باشم" اظهار داشت: آن چیزی که مشهود و غیر قابل انکار است، این است که در دهه ۹۰ مانند تمامی دهه‌ها درخت انقلاب چه از لحاظ کمی و کیفی رشد غیر قابل مقایسه‌ای با قبل از انقلاب داشته است.
وی با بیان اینکه هدف اصلی مدیریت در تمام نقاط کسب رضایتمندی مردم است افزود: اگر همه نهادها و دستگاه‌ها به هدف مشترکی فکر کنیم متوجه خواهیم شد که رضایتمندی مردم مطابق با برخی پیشرفت‌ها رشد نکرده است و متوجه این خواهیم شد که گاهی برخی سوء مدیریت‌ها انجام گرفته است.
اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سیل اخیر چهار هزار روستای کشور دچار قطعی آب و دو هزار و ۳۵۰ روستا دچار قطعی برق شدند٬ تصریح کرد: برخی از این معضلات در ساعات اولیه برطرف شد که این حتی قابل مقایسه با عملکرد خیلی از کشورهای پیشرفته دنیا نیست.
وزیر نیرو با ابراز اینکه نباید به‌طور صددرصدی شاخص‌ها را ملاک عمل قرار داده و ابراز گلایه‌مندی کرد٬ گفت: باور بنده این است که خیلی اعتقاد به مقایسه‌های استانی بر اساس شاخص‌ها ندارم، دلیلش هم این است که از لحاظ منابع طبیعی کشور دچار تعادل نیست. ۲سوم بارش‌ها در کمتر از یک‌سوم خاک ما نازل می‌شود و این موارد بی‌تاثیر نیستند.
وی خطاب به مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: امیدواریم بعد از ۴۰ سال مجلس طرح آمایش سرزمینی را ارائه بدهد تا مشکلات این حوزه برطرف شود، طبق آخرین وعده‌ای که جناب نوبخت دادند این طرح تابستان امسال به سرانجام خواهد رسید.
اردکانیان با تاکید بر اینکه استان‌های مرزی در ویترین کشور قرار دارند گفت: باید تمامی امکانات و اعتبارات به‌کار گرفته شود تا در استان‌های مرزی دچار کمبود و نقائص در حوزه زیرساخت‌های آب و سایر شاخص‌ها نباشیم. تمامی توجیهات این طرح ارائه شده و وظیفه خود می‌دانیم که آن را اجرا کنیم.
وزیر نیرو راجع به مشکلات استان گفت: سه میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل برخی از طرح‌های استان به‌زودی محقق خواهد شد. همچنین سد بیدواز و علاج‌بخشی آن از اولویت‌های وزارت نیرو است.
وی در ادامه افزود: در خصوص مشکلات موجود در حریم بستر رودخانه‌ها و چاه‌های غیرمجاز خراسان شمالی زودتر به سازگاری می‌رسیم که مشکل و فشار از روی مردم کاهش پیدا کند. تخصیص‌ها انجام شده و منتظر ابلاغ هستیم.
اردکانیان با یادآوری مصرف بیش از حد برق در تابستان سال گذشته گفت: تابستان پارسال پیک مصرف برق ۵۷ هزار مگاوات بود که ۲۳ هزار مگاوات آن مربوط به وسایل سرمایشی بود. از این مقدار بیش از ۴ هزار مگاوات را دستگاه‌های سرمایشی در ادارات مصرف کرده بودند. تدابیر ویژه‌ای برای کنترل مصرف برق در ادارات خواهیم داشت.
وزیر نیرو گفت: سالانه ۳۰۰ هزار کولر گازی وارد کشور می‌شود که ۷۰ درصد آن استاندارد نیست، این نقطه ضعفی در کشور است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات