در صورت همکاری مردم در جنوب کرمان خاموشی نخواهیم داشت

در صورت همکاری مردم در جنوب کرمان خاموشی نخواهیم داشت

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "عبدالوحید مهدوی‌نیا" درخصوص مصرف برق در ادارات دولتی خاطرنشان کرد: مصرف برق دستگاه‌های اجرایی در استان کرمان، حدود هشت مگاوات است و در صورت مدیریت مصرف، شش مگاوات صرفه‌جویی را در این بخش خواهیم داشت.
مهدوی‌نیا ضمن تاکید بر پیشقدم شدن ادارات برای صرفه‌جویی مصرف برق، تصریح کرد: سال گذشته با نصب کنتور هوشمند در ادارات، مصرف این بخش کنترل شد و امسال در صورتی که بعد از ساعت ۱۳ همکاری نداشته باشند، به فرمانداری و استانداری اعلام خواهد شد که خوشبختانه تاکنون ادارات همکاری لازم را با این شرکت داشته‌اند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد مشترکان شرکت، کمتر از الگوی مصرف استفاده می‌کنند و تنها ۲۵ هزار مشترک معادل پنج درصد مشترکان بیش از حد مجاز مصرف دارند که قبض آنها با ۱۶ درصد هزینه بیشتر محاسبه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان همچنین افزود: برای پایش مشترکان پرمصرف، تعدادی نیروی انسانی جدید به‌کار گرفته شده تا پس از رصد مشترکان پرمصرف با ایشان تماس و ضمن تذکر، راهنمایی‌های لازم نیز برای کاهش مصرف برق به آنها داده شود.
وی تصریح کرد: الگوی مصرف ماهانه برق در مناطق عادی ۳۰۰ کیلووات ساعت برای یک خانوار، در مناطق گرم ۲ شامل شهرهای شرقی و اروزئیه ۲۰۰۰ کیلووات مصرف ماهانه و برای مناطق گرم یک شامل شهرهای جنوبیِ استان تا ۳۰۰۰ کیلووات ساعت است و این میزان شامل تعرفه افزایشی نمی‌شود.
مهدوی‌نیا افزود: در راستای حفظ محیط زیست، حذف قبوض برق در اولویت برنامه‌ شرکت‌های توزیع برق قرار گرفته است، به‌طوری که از ابتدای تیرماه سال جاری قبوض کاغذی برق به‌طور کامل حذف و مشترکان با پیامک نمودن شناسه قبض به شماره ۲۰۰۰۰۸۰۰۰ می توانند قبض خود را دریافت کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه انتظار داریم مردم به ارزش واقعی برق پی ببرند، بیان کرد: هدف ما از صرفه‌جویی به معنای کم مصرف کردن نیست، بلکه به معنای درست مصرف کردن است که متاسفانه ما وارد مقوله بدمصرفی، تبذیر و اسراف شده‌ایم.
مهدوی‌نیا با بیان اینکه این شرکت در سال‌های ۹۶ و ۹۷ حائز رتبه دوم کشوری در خصوص برق دار کردن روستاها شده است؛ خاطرنشان کرد: همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار تحت حوزه عملیاتی این شرکت برقدار شده‌اند و از آنجایی که هر سال در روستاهایی که کمتر از ۱۰ خانوار جمعیت دارند به علت سکونت، ازدواج و ساخت خانه جدید مجددا روستاهای ۱۰ خانوار پایش و در خصوص برق‌دار کردن روستاهای مذکور اقدامات لازم انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: این شرکت در سال گذشته ۴۱ روستا را برق‌دار کرده و د‌رحال‌حاضر برق‌رسانی به ۲۵ روستا در دست اقدام است، به‌طوری‌که در مجموع ۵۲ روستای بالای ۱۰ خانوار که عمدتاً در مناطق دور افتاده و فاقد جاده هستند در سال جاری برق‌دار می‌شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان درخصوص مطالبات از ادارات دولتی اظهار کرد: در سال گذشته طلب شرکت از ادارات دولتی حدود ۲۵ میلیارد تومان بود که با استفاده از قانون تهاتر بدهی‌ها توانستیم حدود ۱۹ میلیارد تومان را وصول کنیم و شش میلیارد تومان مطالبات باقی مانده که عمدتا مربوط به سال گذشته است.
مهدوی‌نیا تصریح کرد: اتوماسیون و فرمان از راه دور کلیدها از جمله برنامه‌های در دست اقدام این شرکت است تا بتوانیم خاموشی را به حداقل برسانیم. نرم افزار اسکادا در این زمینه خریداری شده و در حال وارد کردن کلیدها هستیم و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم کار قطع و وصل بیش از ۱۰۰ نقطه را از راه دور انجام دهیم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات