افزایش ۱۳ درصدی مصرف برق در استان مرکزی

افزایش ۱۳ درصدی مصرف برق در استان مرکزی

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد اله داد" در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توسعه پایدار و مدیریت مصرف، زیرمجموعه‌ حفاظت محیط زیست و توجه به طبیعت است، گفت: به علت ارزان بودن قیمت برق دغدغه‌های موجود در راستای صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق نتیجه مطلوب نمی‌دهد و قیمت‌های برق چندان برای مردم دغدغه آفرین نیست .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از اجرای طرح ملی قبض سبز خبر داد و گفت: حذف قبض‌های کاغذی از ابتدای مهرماه امسال به حفظ محیط زیست کمک شایانی خواهد کرد .
اله‌داد اضافه کرد: ارتقای سطح خدمات و رفاه مشترکان، بهره‌مندی از فناوری‌های نو، توسعه دولت الکترونیک، صرفه‌جویی اقتصادی، حفظ محیط زست و ... از جمله اهداف رونمایی از طرح ملی قبض سبز است .
وی ادامه داد: در طول سال برای مشترکان عادی شش دوره قبض و برای مشترکان دیماندی ۱۲ دوره قبض صادر می‌شود که حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار قبض برق در سال است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: در سال‌های گذشته برای کاهش مصرف کاغذ سعی شده از حداقل فضای ممکن برای صدور قبض استفاده شود ولی هنوز هزینه‌های بسیاری را برای تهیه قبوض متحمل می‌شویم.
وی ادامه داد: به همت شرکت توانیر تصمیم بر این شده که از یکم مهرماه امسال قبوض کاغذی حذف و اطلاعات قبض از طریق پیامک، ارسال و به اطلاع مشترکان رسانده شود.
اله‌داد افزود: سالیانه هزینه‌های گزافی  ناشی از صدور، چاپ و توزیع قبوض وجود دارد که با حذف قبض کاغذی عمده این مبلغ صرفه‌جویی می‌شود .
وی گفت: ارسال شماره شناسه قبض به شماره پیامکی ۱۰۰۰۵۰۰۰۱۲۱ الزاما با شماره تلفن همراه مورد نظر، تماس با شماره تلفن ۱۲۱، مراجعه به دفاتر پیشخوان و مراجعه به وسایت شرکت توزیع نیروی برق از راه‌های درج شماره تلفن همراه مصرف کننده انشعاب برق مشترکان در اسرع وقت است .

افزایش ۱۳ درصدی مصرف برق در استان مرکزی
اله‌داد با بیان اینکه حدود ۱۳ درصد رشد مصرف برق نسبت به سال گذشته رخ داده است، اظهار کرد: تابستان امسال به‌رغم اینکه بارندگی خوبی رخ داد، اما تنها ۶ هزار مگاوات ظرفیت ذخیره برق‌آبی صورت گرفته در نتیجه هنوز هم جای نگرانی در این راستا وجود دارد .
مدیرعامل برق شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بابیان اینکه نیازمند همراهی مردم در مدیریت مصرف برق هستیم، افزود: تابستان امسال از ظرفیت و مشارکت صنایع و کشاورزان برای گذر از پیک استفاده خواهیم کرد .
وی ادامه داد: با مشارکت هوشمندانه صنایع، کشاورزان، ادارات و مردم در مدیریت مصرف برق، خاموشی نخواهیم داشت.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات