سرمایه‌گذاری ۱۷۰۰ میلیارد تومانی دولت تدبیر و امید برای برق‌رسانی روستایی/ روزانه به چهار روستای کشور برق‌رسانی شده است

سرمایه‌گذاری ۱۷۰۰ میلیارد تومانی دولت تدبیر و امید برای برق‌رسانی روستایی/ روزانه به چهار روستای کشور برق‌رسانی شده است

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، پیش از انقلاب روند برق‌رسانی به روستاها بسیار کند بوده به گونه‌ای که تنها چهار هزار و ۳۶۷ روستا از نعمت برق برخوردار بودند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی این روند شتاب گرفت و در سال ۱۳۸۸ جشن پایان برق‌رسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور رقم خورد.
از ابتدای دولت تدبیر و امید نیز اتمام برق‌رسانی به روستاهای بالای ۱۰ خانوار کشور در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر به ۵۷ هزار و ۲۸۰ روستای کشور برق‌رسانی شده است.
از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم تا پایان سال ۹۵(پایان کار دولت یازدهم) تعداد دو هزار و ۱۵۲ روستا با ۳۰ هزار و ۹۵۶ خانوار از نعمت برق و روشنایی برخوردار شده‌اند و این روند در دولت دوازدهم نیز ادامه داشته که بر این اساس از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون ۴۸۷ روستا(با ۷۴۹۸ خانوار) برق‌رسانی شده است و در مجموع فعالیت دو دوره دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون تعداد دو هزار و ۶۳۹ روستا با ۳۸ هزار و ۹۰۰ خانوار از نعمت برق برخوردار شده‌اند.
ایران جزو اولین کشورهایی است که تمام روستاهای خود را به‌صورت جهادی برق‌رسانی کرده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور متوسط روزانه چهار روستا را برق‌دار کرده است.
در همین دوره برای چهار هزار و ۸۵۰ خانوار روستایی یا عشایری در کشور در نقاط سخت‌گذر، مناطق دورافتاده و یا مناطقی که عرصه منابع طبیعی و جنگل‌ها بوده و احداث شبکه برق موجب تخریب آن می‌شد از سیستم‌ انرژ‌ی‌های نو و تجدیدپذیر(خورشیدی، بادی و...) استفاده شده است.
در دوره دولت تدبیر و امید مجموعا یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های برق‌رسانی روستایی شامل احداث و توسعه خطوط و پست‌های فوق توزیع روستایی، توسعه و بهینه‌سازی شبکه (خطوط و پست‌های) توزیع، نصب چراغ‌های روشنایی معابر روستایی و برق‌رسانی به روستاهای بدون برق هزینه شده است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات