برگزاری ۱۱۱ جلسه شورای حفاظت از منابع آب در استان مرکزی

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای مرکزی از برگزاری ۱۱۱ (صد و یازده) جلسه شورای حفاظت از منابع آب استانی و شهرستانی در این استان در سال ۹۷ با ۵۶۴ مصوبه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مهندس محمود قدبیگی گفت: از این ۱۱۱ جلسه، ۷ جلسه آن مربوط به  شورای حفاظت از منابع آب استان با ۴۲ مصوبه بوده است.

وی برگزاری ۱۵ جلسه با ۹۷ مصوبه در شهرستان خنداب، ۱۲ جلسه با ۵۱ مصوبه در شهرستان فراهان، ۱۱ جلسه با ۴۹ مصوبه در شهرستان کمیجان، ۹ جلسه با ۶۸ مصوبه در شهرستان خمین، ۹ جلسه با ۵۰ مصوبه در شهرستان محلات، ۸ جلسه با ۴۶ مصوبه در شهرستان ساوه، ۸ جلسه با ۲۱ مصوبه در شهرستان زرندیه، ۸ جلسه با ۳۶ مصوبه در شهرستان دلیجان، ۷ جلسه با ۲۵ مصوبه در شهرستان آشتیان، ۷ جلسه با ۲۷ مصوبه در شهرستان شازند، ۶ جلسه با ۱۹ مصوبه در شهرستان تفرش، و ۴ جلسه با ۳۳ مصوبه در شهرستان اراک، از جمله جلسات حفاظت از منابع آب شهرستانی برشمرد.

در اجرای طرح احیا و تعادل بخشی در کشور ۱۵ پروژه در دست اجرا داریم که براساس مصوبه پانزدهمین جلسه شورای عالی آب، وزارت نیرو موظف شده به اتفاق وزارت جهاد کشاورزی این پروژه‌ها را اجرایی کند تا تعادل بخشی بین منابع آب زیرزمینی ایجاد شود .

در راستای مصوبه شورای عالی آب کشور و به منظور حفاظت و صیانت از منابع آب، شورای حفاظت از منابع آب زیرزمینی استان به  ریاست استاندار و با حضور معاونین استاندار و همچنین مدیران و روسای دستگاههای اجرایی مرتبط از جمله شرکت آب منطقه ای ، سازمان جهاد کشاورزی ، مدیران آب و آبفا، محیط زیست استان، فرماندهی انتظامی استان و... برگزار می گردد.

مهمترین پارامترهای شورای عالی آب با برش استانی شامل اجرای پروژه های پانزده گانه از جمله احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، تقویت اعتبارات بخش آب، اجرای قانون تعیین تکلیف چاههای فاقد پروانه، پرو مسلوب المنفعه نمودن چاههای غیر مجاز، نصب کنتورهای هوشمند آب و برق و جلوگیری از اضافه برداشت چاههای مجاز می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات