یزد پیشرو در مدیریت بهره وری است

رییس سازمان ملی بهره وری ایران با بیان این که استان یزد در زمینه مدیریت بهره وری استانی پیشرو است، گفت: کسب این موفقیت متاثر از روحیه و فرهنگ مردم یزد است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد،(فاطمه پهلوانی) در نشستی که به منظور بررسی سند آمایش استان در دانشگاه یزد برگزار شد، با بیان این که استان یزد یکی از استان های پیشرو در حوزه مدیریت بهره برداری است، اظهار کرد: به جرات می توان استان یزد را یکی از استان های پیشرو در زمینه مدیریت بهره وری کشور اعلام کرد چرا که اقدامات بسیار ارزشمند و قابل توجهی در این زمینه انجام داده است.

وی به تاثیر فرهنگ و روحیه مردم یزد در کسب این موفقیت اشاره کرد و افزود: استان کویری یزد به واسطه منابع فیزیکی کم و اتکا بر بهره وری بالا از آن ها توانسته نتایج خوب و ارزشمندی را در حفظ و نگهداشت این تمدن بدست آورد.

رییس سازمان ملی بهره وری ایران با بیان این که این هم اندیشی ها و همفکری ها برآمده از درک بالای مردم یزد است، گفت: امیدواریم این هم اندیشی ها مستدام باشد تا پس از انجام طرح ملی بهره وری یزد را به عنوان شهر برتر در زمینه بهره وری به منظور ایجاد الگویی برای سایر استان ها معرفی کنیم.

وی با اشاره به این که همایش بزرگ متولیان بهره وری در نیمه دوم سال جاری برگزار می شود، خاطرنشان کرد: تدوین سند آمایش یکی از عملکرد های مهم استان یزد در این زمینه است که با مشارکت، اعلام نظر کارشناسان، متخصصان و نخبگان تدوین شده است.

(محمدعلی طالبی) استاندار یزد هم در این نشست با تاکید بر ضرورت حفظ شفاف سازی در زمینه تدوین اسناد دولتی، اظهار کرد: متاسفانه طبق روند قبلی تدوین هر نوع سندی با استفاده از مشاوری که فرآیند انتخاب آن مشخص نیست انجام می شود و سپس در جمعی که افراد آن حتی مطالعه ناچیزی بر مفاد سند ندارند، مصوب و ابلاغ می شود.

وی با بیان این که در تدوین این اسناد کمتر از ظرفیت نخبگان استفاده می شود، افزود: به هر حال تدوین سند آمایش یزد اتفاق بسیار خوبی برای استان بود.

استاندار یزد با اشاره به این که کانون های تفکر، بخش خصوصی و مجامع نخبگان از فرصت های استانی است، گفت: باید از این سرمایه ها در جهت آینده استفاده کنیم.

طالبی در پایان از ایجاد کارگروهی متشکل از چند بخش به منظور رسیدگی به تمام نظرات مطرح شده در مورد سند آمایش استان خبرداد، و بیان کرد: این کارگروه ظرف یک ماه آینده به نظرات در این خصوص رسیدگی کرده و موارد را برای اصلاح و تقویت سند انجام خواهند داد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای یزد

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای یزد

    شركت آب منطقه‌ای یزد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات