همکاری ۵۸ مگاواتی صنایع با برق تبریز

همکاری ۵۸ مگاواتی صنایع با برق تبریز

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "عادل کاظمی" در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: نسبت به سال قبل ۱۲ درصد افزایش مصرف انرژی داشته‌ایم و این میزان ۴۰ تا ۷۰ درصد افزایش نسبت به سقف پیک مجاز تعیین شده را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه از اول تیر ماه میزان همکاری صنایع به ۶۵ مگاوات خواهد رسید، افزود: در صورت همکاری صنایع با شرکت توزیع نیروی برق تبریز خاموشی اعمال نمی‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به راه اندازی اپلیکیشن اعلام خاموشی برق اظهار کرد: سامانه‌ای ایجاد شده است که به مردم در خصوص خاموشی‌ها اطلاع‌رسانی می‌کند و بر این اساس مردم با شماره تلفن منزل و یا کد اشتراک یا منطقه جغرافیایی خود از جزئیات قطعی برق و زمان وصل مجدد آن مطلع خواهند شد.
وی در خصوص توسعه احداث نیروگاه‌های خورشیدی در تبریز  تصریح کرد: طی یک سال گذشته اقدامات و سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در زمینه احداث نیروگاه‌های خورشیدی در حوزه عملیاتی شرکت انجام شده است.
کاظمی در خصوص فرسودگی شبکه برق تبریز گفت: حدود ۱۰ هزار کیلومتر شبکه و تاسیسات توزیع در تبریز وجود دارد و میزان سرمایه‌گذاری در تاسیسات زیر ساختی توزیع سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است.
وی در خصوص جابه‌جایی تیرک‌های برق مزاحم اظهار داشت: تفاهمنامه‌ای با همکاری دادگستری، بین شهرداری و شرکت توزیع برق تبریز در حال انعقاد است و قرار است این تفاهمنامه در اسرع وقت، نهایی و امضا شود تا جابه‌جایی تیرک‌های مزاحم انجام شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز همچنین در خصوص دستگاه‌های ماینر (ارز دیجیتالی) تصریح کرد: تولید ارز دیجیتال در تبریز افزایش یافته است.
وی استفاده از پتانسیل شهرداری و شورای شهر برای اطلاع رسانی به مردم و جلب همکاری در صرفه‌جویی مصرف برق را خواستار شد و خاطرنشان کرد: چنانچه مردم در روزهای گرم تابستان همکاری لازم را داشته باشند، تابستانی بدون خاموشی سپری خواهیم کرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات