آزاد سازی بیش از ۱۷۸ هزار متر مربع از اراضی بستر رودخانه های...

آزاد سازی بیش از ۱۷۸ هزار متر مربع از اراضی بستر رودخانه های...

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان اظهار کرد: ۱۷۸ هزار و ۵۰ مترمربع از اراضی بستر رودخانه های استان و ۵۱ هزار و ۲۰۰ مترمربع از اراضی حریم رودخانه ها آزاد سازی شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، مهندس منصور ستوده گفت: هرساله اعتبارات استانی و متمرکز کشوری از طریق شرکت مدیریت منابع آب برای لایروبی رودخانه ها به استان تخصیص می یابد که امسال امیدواریم با توجه به بارش های اخیر و سیلاب ایجاد شده اعتبارات را افزایش دهند .

وی افزود: لایروبی رودخانه های استان با هدف کنترل سیلاب و سیل در مواقع بروز بارندگی ها و در جهت آمادگی لازم انجام شده، تا نقش مهمی در کنترل حوادث ناشی از سیلاب را داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان با بیان اینکه در لایروبی نقاط آسیب پذیر و تصرفات رودخانه ها شناسایی می شوند، تصریح کرد: همچنین دیوارهای رودخانه ها توسط پیمانکار  ساماندهی می شوند.

وی اظهار کرد: برای شناسایی حد بستر و حریم رودخانه ها توسط شرکت مهندسین مشاور مطالعاتی انجام می شود و پس تعیین آن به  اداره ثبت اعلام میگردد تا حریم حد و بستر رودخانه ها مشخص گردد. تاکنون رودخانه های شهرستان های اسدآباد، بهار، رزن، کبودراهنگ، ملایر، نهاوند، تویسرکان و چشین، حیدره، امامزاده کوه، سیاه کمر، یلفان و.... لایروبی شده اند.

وی ادامه داد: دیوار سازی رودخانه ها در شهرها با هماهنگی شهرداری و در روستاها با هماهنگی بنیاد مسکن انجام می شود که امسال در شهرستان همدان رودخانه های عباس آباد در منطقه منوچهری، چشین، دهپیاز، سداکباتان و خاکو لایروبی و احداث دیواره های حفاظتی بر روی آنان انجام شده است. ستوده ابراز کرد: در شهرستان بهار نیز لایروبی دهانه پل ها و مناطق ضروری در داخل شهرک سفال لاله جین، سیمینه رود و قوری چای انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان با بیان اینکه مطالعات حد بستر و لایروبی رودخانه های قروه و دمق شهرستان رزن در حال انجام است، تصریح کرد: همچنین رودخانه های تاسران، شور و قهورد شهرستان کبودراهنگ نیز لایروبی و علامت گذاری شده اند.

وی، از لایروبی رودخانه های حرم آباد شهرستان ملایر، گاماسیاب، فارسبان و روستای چولک اصلی شهرستان نهاوند، کورزان رود، قلقرود، خرمرود شهرستان تویسرکان، شهاب، خنداب و شاهین آباد شهرستان اسدآباد خبرداد.

وی در ارتباط با تصرفات بستر و حریم رودخانه‌های استان نیز گفت: ۱۷۸ هزار و ۵۰ مترمربع از اراضی بستر رودخانه های استان و ۵۱ هزار و ۲۰۰ مترمربع از اراضی حریم رودخانه ها آزاد سازی شدند.

ستوده عنوان کرد: در راستای اجرای طرح مطالعه و ساماندهی و تعیین حد بستر و حریم رودخانه ها یک میلیارد تومان از اعتبارات متمرکز کشوری تخصیص و هزینه شده است.

وی گفت: ۳ اکیپ گشت و بازرسی در راستای حفاظت از رودخانه ها برای جلوگیری از برداشت شن و ماسه و رفع تصرفات در شمال، مرکز و جنوب استان فعال هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان یادآور شد: دستگاه قضایی استان با قاطعیت با هر گونه تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی برخورد نموده و متخلفان را به مجازات قانونی خواهد رساند.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات