شاخص درصد بهره مندی استان به ۷۲ درصد رسید/۲۰۰۰میلیارد تومان اعتباربرای بهره مندی ۱۰۰درصدی روستائیان از آب شرب پایدار نیازاست

شاخص درصد بهره مندی استان به ۷۲ درصد رسید/۲۰۰۰میلیارد تومان اعتباربرای بهره مندی ۱۰۰درصدی روستائیان از آب شرب پایدار نیازاست


رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان تعداد روستاهای تحت پوشش را ۸۰۷ روستا اعلام کرد و گفت: ۷۶ روستای استان فاقد آب هستند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان بهزاد هرمزی در نشست خبری با رسانه های استان که به مناسبت هفته صرفه جویی برگزار شده بود، افزود: تعداد روستاهای فاقد آب ۹۱ روستا بود که با تلاش مجموعه آبفار استان با آبرسانی به ۱۵ روستای فاقد آب در سال مالی ۹۷ این عدد به ۷۶ روستا تقلیل یافت.
وی آبرسانی به روستاهای فاقد آب را برگ زرینی از خدمات دولت تدبیر و امید دانست و یادآور شد: در گذشته درصد برخورداری روستاها از آب شرب  سالم و پایدار ۶۹ بوده که اکنون به ۵/۷۱ درصد رسیده است.
به گفته او، برای بهره مندی تمام روستاهای استان از آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان ضمن یادآوری افتتاح مجتمع آبرسانی قرناوه که سال گذشته با حضور وزیر نیرو انجام شده بود، اظهار کرد: با افتتاح این پروژه، ۷ روستای شهرستان مراوه تپه از آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره مند شدند.
وی با بیان این نکته که آبرسانی به روستاهای استان با ۴۷۲ حلقه چاه فعال و غیرفعال تامین می شود، افزود: ۸۰۷ روستا با ۲۲۷هزار و ۹۴۴ مشترک توسط این شرکت خدمات رسانی می شود.
هرمزی طول خط انتقال و شبکه توزیع طرح های آبرسانی را ۸هزار کیلومتر اعلام کرد و افزود: نگهداری این حجم از شبکه و تاسیسات کار بسیار عظیمی است که به همت همکاران شرکت آبفار انجام می شود.
وی در بخشی دیگر از سخنانش به اجرای برنامه های متنوع  آموزشی در صدا و سیمای مرکز استان اشاره کرد و گفت: تعدادی از پروژه آبرسانی به مناسبت هفته صرفه جویی افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان ادامه داد: همه ساله از یکم لغایت هفتم تیرماه که هفته‌صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده، برنامه‌های مختلفی از سوی این شرکت در راستای آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب شرب در بین مردم روستاهای استان انجام می‌شود.
وی در خاتمه یادآور شد: تجلیل از مشترکین کم مصرف، نشست مطبوعاتی، هماهنگی با ائمه جمعه شهرستان‌ها به منظور پرداختن به موضوع مصرف بهینه آب در خطبه‌های نماز جمعه، هماهنگی با شورای سیاست‌گذاری مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی برای پرداختن امامان جماعات روستاهای استان به موضوع “مصرف بهینه آب” در مساجد روستایی، هماهنگی برای حضور مدیران امور آبفار شهرستان‌ها در نماز جمعه و ایراد سخنرانی در خصوص مدیریت مصرف آب و حضور مدیران در مساجد روستایی شهرستا‌‌ن‌های استان از دیگر برنامه های این دستگاه در هفته صرفه جویی به شمار می رود. لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان یک شرکت می باشد

      نظرات