دیدار معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان با مدیرکل...

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،مهندس افشاری معاون حفاظت و بهره برداری این شرکت بهمراه حجت الاسلام صبری نیا امام جماعت شرکت آب منطقه ای زنجان با حجت الاسلام والمسلمین صفی یاری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان،دیدار و در خصوص برنامه های هفته صرفه جویی در مصرف آب و نحوه عملیاتی نمودن آن،گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار،حجت الاسلام صبری نیا با تشریح دیدگاه مردم نسبت به وضعیت منابع آب استان، اظهار کرد:کشاورزان و بهره برداران چنین تصور می کنند که باران های فصلی سالجاری، مشکل کم آبی و بحران آب را در کشور و استان ما مرتفع نموده در صورتیکه واقعیت چیز دیگری است.

وی از مدیر کل تبلیغات اسلامی استان درخواست می کنیم، در اجتماعات و همایش های روحانیون سراسر استان به پدیده کم آبی و بحران آب توجه ویژه ای داشته باشند تا اقشار مختلف مردم به مسئولیت اجتماعی و شرعی خود در راستای مصرف بهینه آب ،عمل نمایند.

در ادامه، مهندس افشاری با اشاره به بارندگی های فروردین و اردیبهشت، که در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است،عنوان داشت: با این همه بارش و نزولات آسمانی ما شاهد افت شدید سفره های آب زیرزمینی هستیم،بطوریکه از ۷ دشت استان ۶ دشت در حالت بحرانی قرار دارد و روند مصرف بیش از میزان آب وارده به سفره های آب زیرزمینی است و این موضوع می تواند ذخائر آبی استراتژیک را با بحران جدی روبرو کند.

معاون حفاظت و بهر ه برداری شرکت آب منطقه ای زنجان افزود: در مجموع در این استان سالیانه حدود ۷۷ سانتی متر سطح تراز آب های زیرزمینی پایین می رود و اگر درست مصرف کردن را در برنامه های کشاورزان و بهره برداران قرار ندهیم، در آینده حتی آبی برای شرب هم در این مناطق نخواهیم داشت.

وی به همراه کردن ذینفعان با مراجع حاکمیتی آب اشاره کرد و گفت: برخی از بهره برداران و کشاورزان در خصوص پر کردن چاههای غیرمجاز و جلوگیری از اضافه برداشت ها در برابر همکاران این شرکت و مسئولین امر قرار می گیرند،نشان دهنده آن است که توجیه نشده اند و مبلغین و ائمه محترم جماعات استان می توانند در درک و فهم بهتر مدیریت بحران آب،کمک شایانی نمایند.

در پایان مقرر شد، نشست ها و کارگاههای تخصصی فی مابین اداه کل تبلیغات اسلامی و شرکت آب منطقه ای زنجان برگزار شود و مبلغین علاقمند در این موضوع وارد عمل شوند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات