تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها اولویت کاری شرکت‌های آب منطقه‌ای سراسر کشور/ لزوم تجهیز شرکت‌های آب منطقه‌ای به سیستم پایش منابع آب

تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها اولویت کاری شرکت‌های آب منطقه‌ای سراسر کشور/ لزوم تجهیز شرکت‌های آب منطقه‌ای به سیستم پایش منابع آب

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد حاج‌رسولی‌ها" در چهل و هفتمین نشست مدیران ارشد آب کشور که به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای تهران در سد لتیان برگزار شد، اظهار داشت: بررسی همه ابعاد سیلاب‌های اخیر حداقل یک روز کاری زمان می‌خواهد و نمی‌توان در این فرصت محدود به همه جزئیات آن پرداخت.
وی افزود: سیل سال‌های گذشته منجر به تدوین نظامنامه سیلاب شد که عملکرد و تاثیر این نظامنامه در سیلاب خوزستان مشخص شد.
حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه استفاده از تجربیات گذشته در راهبری مسائل بخش آب بسیار راهگشاست، گفت: تجربیات و اقدامات انجام شده در سیل خوزستان باید مستندسازی شود تا آیندگان از این تجربیات استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ضمن تاکید بر لزوم تجهیز همه شرکت‌های آب منطقه‌ای به سیستم پایش و مانیتورینگ، افزود: سیستم مانیتورینگ سازمان آب و برق خوزستان می‌تواند الگویی برای سایر شرکت‌ها باشد و باید همه شرکت‌های آب منطقه‌ای اقدام به نصب و راه‌اندازی سیستم مانیتورینگ و اندازه‌گیری منابع آب کنند؛ چرا که این موضوع در مواقع بحرانی به‌خصوص در ستاد فرماندهی سیلاب موثر است.
وی با بیان اینکه بر اساس قانون متولی "مدیریت رودخانه‌ها" و "مدیریت سیلاب" با یکدیگر متفاوت است، یادآور شد: بر این اساس وزارت نیرو مسئولیت مدیریت رودخانه‌ها و ساماندهی آنها را بر عهده دارد، اما مدیریت سیلاب در شهرها برعهده سازمان‌های دیگر است.
حاج رسولی‌ها در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص لزوم استفاده از ظرفیت سدها برای امور گردشگری گفت: سدها پتانسیل مناسبی برای استفاده در امور گردشگری هستند که لازم است شرکت‌های آب منطقه‌ای در چارچوب دستورالعمل‌ها و قوانین نسبت به توسعه گردشگری در تاسیسات آبی اقدام کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی از مطالبات مردم از طریق نمایندگان مجلس به شرکت مدیریت منابع آب و شرکت‌های آب منطقه‌ای ارجاع می‌شود، لازم است پاسخ این نامه‌ها در اسرع وقت به استحضار نمایندگان رسیده و تعامل خوبی با آنان برقرار شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات