طرح  عظیم آبرسانی به جهرم از سد سلمان فارسی به بهره برداری ...

طرح عظیم آبرسانی به جهرم از سد سلمان فارسی به بهره برداری ...

طرح آبرسانی به جهرم ازسد سلمان فارسی با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیرنیرو وجمعی ازمسولین کشوری واستانی به بهره برداری رسید.

وزیر نیرو در مراسم بهره برداری ازطرح آبرسانی به شهر جهرم ازسد سلمان فارسی گفت این طرح آب شرب مطمئن شهر جهرم را ازسد سلمان فارسی تصفیه و به مخزن کله قوچی شهر جهرم منتقل می کند.

رضا اردکانیان اعلام نمود هزینه اجرای این طرح ۱۵۰۰ میلیارد ریال است که شامل ۵۰ کیلومتر خط انتقال چهار باب مخزن ذخیره و تعادلی به ظرفیت ۱۷۰۰۰ متر مکعب دو واحد ایستگاه پمپاژ شبکه اختصاصی برق ۲۰ کیلو ولت و پست فشار متوسط ۶۶ به ۲۰ کیلو ولت است کارفرمای این طرح شرکت سهامی آب منطقه ای استان فارس و پیمانکاران شرکت گامرون صنعت است.

وزیر نیرو گفت در سفر به استان فارس ۱۲ پروژه بزرگ با ۳۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح می شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز خط انتقال آب از سد رودبال به داراب و فسا آبرسانی به شهرقیر از سد سلمان فارسی نیز به بهره برداری برسد.

مدیرعامل آب منطقه ای فارس نیز گفت تاکنون تامین آب شرب و بهداشت شهر جهرم از منابع زیر زمینی صورت می گرفت، بطوریکه  کمبود آب  از  منبع سطحی  با قابلیت اطمینان پایدار موجود درمنطقه یعنی سد سلمان فارسی است تامین می شود.

با کاهش وابستگی به کالاهای وارداتی و همچنین  بروز مشکلات اقتصادی پی در پی طرح آبرسانی به جهرم ازسد سلمان فارسی با یاری پروردگار یکتا و حمایت مسئولین ملی و استانی به ثمرنشست.

وی اظهارکرد این طرح به منظور رفع نیاز شرب و بهداشت جهرم تا افق ۱۴۲۰ به میزان ۱۰ میلیون متر مکعب در سال درنظر گرفته شده است و بر‌ای این منظور مجموعه ای کامل از یک طرح جامع و کامل آبرسانی را که شامل اجزای مختلف و  دارای ظرافت خلاقانه و منحصر بفردی می باشد بکار گیری شده است. این سامانه آبرسانی به گونه ای طراحی و ساخته شده که بتواند برای یک دوره طولانی مدت حداقل ۳۰ ساله و  شبانه روزی آب سالم را برای مردم این شهر تامین کند.

وی گفت این طرح از جمله طرح های مهم و فنی استان و کشور بوده  که امید داریم با بهره برداری آن نگرانی مردم نسبت به تامین آب پایدار، سالم و بهداشتی کاملاً برطرف شود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات