دوره آموزشی کنترل سیلاب در شرکت آب منطقه ای سمنان برگزار شد

در راستای آگاهی رسانی و آگاهی بخشی کارکنان شرکت آب منطقه ای سمنان و دیگر دستگاههای اجرایی، دوره آموزشی کنترل سیلاب، ارزیابی روشهای سازه ای و تحلیل هزینه های اجرایی در سالن اجتماعات این شرکت برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان سمیه جباری رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی با اشاره به اهمیت برگزاری دوره در راستای پیشگیری از آسیب های ناشی از سیلاب در پروژه های عمرانی، گفت: خطرات ناشی از سیل جان بسیاری از انسان ها را تهدید می کند، امروز آشنایی با این گونه خطرات و خسارات ناشی از آن ها، و همچنین راهکارهای ارزیابی و مقابله با آن از اهمیت بسیاری در سیستم های مدیریت شهری برخوردار می باشد.

وی افزود: اساساً کنترل و مهار کامل سیلاب بعلت عدم توانایی فیزیکی و اقتصادی بجز در پاره ای موارد عملاً غیرممکن است؛ لذا کنترل سیلاب در عمل به مفهوم کاهش خسارت سیلاب است و عبارت است از هر روش، فعالیت و اقدامی که بمنظور کاهش اثرات و پیامدهای منفی سیل برای حفاظت سواحل، جان و مال انسانها و زمین ها و تاسیسات مجاور رودخانه ها و بطور کلی دشت های سیلابی انجام می شود.

سمیه جباری ادامه داد: معمولاً ملاحظات اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و توانایی های فنی و تخصصی و شرایط منطقه مورد نظر در انتخاب روش با روش های مهار سیلاب موثر است.

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه ای سمنان افزود: هدف از اجرای این برنامه آموزشی ارتقای درک مخاطبان از راهبردها و رویکردهای لازم جهت کنترل سیلاب است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای سمنان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای سمنان

    شركت آب منطقه‌ای سمنان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات