بروز فاجعه آبی در رشت/ پنج روستا هم وجود ندارد که مردم از آب شرب رضایت داشته باشند

بروز فاجعه آبی در رشت/ پنج روستا هم وجود ندارد که مردم از آب شرب رضایت داشته باشند

http://www.bananews.ir/نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نسبت به بروز فاجعه در استان گیلان هشدار داد و گفت: تصفیه خانه رشت مشکل داشت و حال در بخش فاضلاب نیز با مشکل مواجه هستیم به گونه‌ای که با وجود سطح بالای آب زیرزمینی که به نیم متر می‌رسد مردم می گویند آب شرب نمی خواهیم فقط فاضلاب را دور بریزید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) کوچکی‌نژاد در مراسم امضای شش قرارداد بیع متقابل آب و فاضلاب در وزارت نیرو گفت: یک پروژه با تسهیلات بانک توسعه جهانی در رشت به صورت نیمه اجرا شده اما الان تعطیل است و نیاز به توجه دارد.

وی افزود: در بخش تامین آب شرب استان نیز مشکل داریم و هیچ کاری انجام نشده است. گرچه از تسهیلات بانک توسعه اسلامی برای این بخش یاری گرفته‌ایم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخذ تسهیلات از بانک جهانی برای اجرای پروژه در رشت نیز گفت: متاسفانه در داخل کارها هماهنگ نشد تا حدی که همه جای شهر رشت را شخم زدند و زندگی مردم را مختل کردند اما کارها پیش نرفته است.

 

کوچکی‌نژاد با اشاره به این‌که ۳۰۰ روستا در گیلان وجود دارد گفت: پنج روستا هم وجود ندارد که مردم آن‌ها از آب شرب رضایت داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در استانی که به استان باران و آب معروف است مشکل آب و فاضلاب جدی است.

در استان گیلان فاجعه رخ داده است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در حال حاضر در استان گیلان فاجعه رخ داده گفت: استان گیلان آب دارد اما در صورت عدم توجه به سدها فاجعه یکی دو سال دیگر خود را به صورت بیشتر نشان می دهد.

 تامینی با بیان این‌که اکثر روستاهای کنار دریا که توریست‌پذیر هستند از آب قابل شرب برخوردار نیستند گفت: برای مهار آبی که به دریا می ریزد چند سد لاستیکی تعریف شده بود اما پروژه‌ها رها شد.

وی تصریح کرد: کلنگ سدهای لاستیک زده شده بود اما کار به همان صورت باقیمانده در حالی که دو سد لاستیکی منطقه را پوشش می دهد و با اجرای آن‌ها مشکلی در بخش آب نخواهیم داشت.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: در صورت احداث آب‌بندها اشتغال استان و بحث آبزی‌پروری نیز پوشش داده می‌شود. ما آب داریم اما می‌خواهیم که این آب مدیریت شود.

    نظرات