امیدواریم آب جیره بندی نشود

امیدواریم آب جیره بندی نشود

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اظهار کرد: امیدواریم امسال تابستان جیره بندی آب نداشته باشیم و کار به آنجا نکشد که مجبور به جیره‌بندی آب شویم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ عباس سروش  با بیان اینکه سیاست وزارت نیرو این است که با کنترل و تنظیم فشار روند تامین آب مشترکان را مدیریت کند، گفت:امیدواریم با همکاری مشترکان تابستان امسال را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به استان‌هایی که امسال بیشتر دچار بحران آب خواهند بود، عنوان کرد: استان‌های شرقی همچون سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، فارس، زاهدان، خراسان جنوبی و هرمزگان به لحاظ منابع آب وضعیت بدتری نسبت سایر استان‌ها خواهند داشت.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در خصوص آخرین وضعیت زاینده رود نیز گفت:برای زاینده رود کارگروه خاصی تشکیل شده که هدف آن ابتدا تامین آب شرب است و بعد از آن اگر آب کافی وجود داشت برای باغات و مزارع برنامه‌ریزی صورت می گیرد.

چندی پیش نیز اردکانیان وزیر نیرو اعلام کرد: مردم به حدی از درک رسیده‌اند که می‌دانند وقتی بارش در ۴ ماهه اول ۹۷ - ۹۶ حدود ۳۰ درصد نسبت به سال قبل کمتر است، اخلاق اجازه نمی‌دهد بالاتر از الگوی مصرف، آب مصرف کنیم، ولی قطعا تلاش و برنامه‌ریزی‌ها بر این مبناست که جیره‌بندی آب نداشته باشیم و این فرض مهم را هم داریم که مردم همکاری لازم را خواهند داشت.

همچنین در مورد وضعیت پایتخت محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: در حال حاضر هیچ برنامه ای برای جیره بندی آب در تهران نداریم، اما باتوجه به وضعیت منابع آبی لازم است که مشترکان در نحوه مصرف خود مدیریت داشته باشند تا بتوان تابستان را بدون هیچ مشکلی پشت سر گذاشت.

ایسنا

نظرات