جمالی نژاد: سیاستهای پدافند غیرعامل در طرح های جامع حمل و نقل و ترافیک شهری در شورای عالی ترافیک کشور تصویب شد

جمالی نژاد: سیاستهای پدافند غیرعامل در طرح های جامع حمل و نقل و ترافیک شهری در شورای عالی ترافیک کشور تصویب شد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از بررسی و تصویب سیاستهای پدافند غیرعامل در طرح های جامع حمل و نقل و ترافیک شهرهای کشور در جلسه اخیر این شورا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد با بیان خبر فوق گفت: با توجه به سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظلله العالی) در خصوص لحاظ مولفه های پدافند غیرعامل در تمامی برنامه ریزی ها و طراحی ها و با توجه به اهمیت طرح های جامع حمل و نقل و ترافیک در نظم دهی و سهولت بهره گیری از سامانه های حمل و نقلی موجود در شهرها و تردد هرچه بهتر شهروندان در معابر شریانی و عمومی شهرها و بر اساس درخواست رسمی سازمان پدافند غیرعامل مبنی بر لحاظ موضوعات پدافندی در این طرح ها، این موضوع در دستور کار شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع، نظرات دستگاههای ذیربط در این خصوص اخذ و ابعاد مختلف موضوع در جلسات متعدد کمیته فنی شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مطرح و بررسی شد.

جمالی نژاد افزود: در جلسه ۱۹دی شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مقرر شد در هر شهر با توجه به مخاطرات طبیعی و تهدیدات احتمالی موجود، تقاضاهای محتمل برآورد گردیده و در طرح های جامع حمل و نقل و ترافیک لحاظ گردد.

وی اضافه کرد: بر این اساس پیش بینی تقاضاهای مبتنی بر تخلیه اضطراری شهرها در مواقع ضروری و اسکان موقت از جمله مهمترین برنامه هایی است که می بایست در طرح های جامع حمل و نقل و ترافیک مورد توجه قرار گیرد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات