اعلام مصوبات جلسه شورای عالی ترافیک کشور/ جمالی نژاد: دستورالعمل استفاده از تابلوهای شهری بزودی ابلاغ می شود

اعلام مصوبات جلسه شورای عالی ترافیک کشور/ جمالی نژاد: دستورالعمل استفاده از تابلوهای شهری بزودی ابلاغ می شود

رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور گفت : دستورالعمل استفاده از تابلوهای تبلیغاتی و مبلمان شهری ۲ تا ۳ هفته آینده به شهرداری های کشور ابلاغ می شود .

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد عصر چهارشنبه ۱۹ دی در خاتمه یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، با بیان مطلب فوق در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز چهار دستور جلسه داشتیم که شامل شرح خدمات مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی یکپارچه شهری و حومه و شرح خدمات مطالعات امکان سنجی حمل و نقل ریلی شهری و حومه بود که این دستورالعمل‌ها برای اولین بار مورد بحث قرار گرفت .

وی اضافه کرد: دستورالعمل استفاده از تابلوهای تبلیغاتی و مبلمان شهری در قالب «دستورالعمل انواع تبلیغات محیطی در معابر شهری» به عنوان سند بالادستی برای شهرداری های کشور و به منظور یکسان سازی و ساماندهی وضعیت تابلوهای شهری تدوین شده است.
وی اظهار کرد: با اجرای این طرح مشکل آشفتگی تابلوهای تبلیغاتی در شهرهای کشور حل می شود و یک وحدت رویه برای استفاده از این تابلوها در تمام شهرها به وجود می آید .
وی افزود: تبلیغات روی خوروها و وسایل حمل و نقل عمومی به نوعی ممنوع است مگر این که در شورای عالی ترافیک در موارد خاصی مصوب شود و چون سالهای گذشته در این زمینه مصوباتی داشتیم در جلسه آینده در این مورد بحث و نقطه نظرات پلیس راهور هم لحاظ خواهد شد .

رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در ادامه با اشاره به طرح تفصیلی حمل و نقل همگانی یکپارچه شهری و حومه و مطالعات امکان سنجی ریلی شهری و حومه گفت: در کنار اجرای طرح جامع ترافیک برای شهرهای بزرگ و کلان شهرها، اجرای این طرح از اهمیت بسیاری برخوردار است و همچنین برای اولین بار است که مطرح می شود .
وی افزود: طرح تفصیلی حمل و نقل همگانی یکپارچه شهری و حومه نشان می دهد که اراده مدیران شهری به سمت شهرهای انسان محور است و به سمت شهرهایی می رویم که امنیت و سلامت برای عابران پیاده فراهم شود و حمل و نقل غیرموتوری باشد .
همچنین سردار مهری رئیس پلیس راهور ناجا هم در زمینه دستورالعمل انواع تبلیغات محیطی در معابر شهری گفت: با توجه به این که ۳۵ درصد از جان باختگان تصادفات ترافیکی درون شهری و برون شهری بر اثر عدم توجه راننده به جلو می باشد، پیشنهاد می شود که در مورد تابلوهای تبلیغات شهری و برون شهری توجه و اقدامات لازم انجام شود .
وی افزود: همچنین پیشنهاد می شود درصدی از تابلوهای تبلیغاتی برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی ترافیک اختصاص داشته باشد .
سردار مهری در ادامه با بیان این که با تبلیغات بر روی بدنه و سقف خودروها و اتوبوس ها مخالف هستیم، افزود: البته موارد استثنائاتی در آیین نامه راهنمایی و رانندگی در این مورد مشخص شده است .
وی همچنین در مورد برخی از خطوط عابر پیاده نیز گفت: در برخی از این خط کشی ها از موادی استفاده می شود که در مواقع بارندگی باعث لغزش و سرخوردن عابر پیاده و خودروها می شود که لازم است با جایگزینی مواد مناسب این مشکل رفع شود .


لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات