برگزاری فینال فوتسال تاکسیرانی‌های کشور/جمالی نژاد: شهرداریها برای حفظ سلامتی عموم شهروندان، جانبازان و معلولین و کارکنان شهرداریها برنامه های کاربردی داشته باشند

برگزاری فینال فوتسال تاکسیرانی‌های کشور/جمالی نژاد: شهرداریها برای حفظ سلامتی عموم شهروندان، جانبازان و معلولین و کارکنان شهرداریها برنامه های کاربردی داشته باشند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در حاشیه برگزاری فینال اولین دوره مسابقات فوتسال تاکسیرانی‌های کشور در بندرعباس با بیان اینکه خوشبختانه در زمینه توسعه ورزش همگانی شاهد اقدامات خوبی در شهرداریها هستیم؛ تصریح کرد: حفظ سلامتی و تندرستی کارکنان بخش های مختلف شهرداری و جانبازان و معلولین هم باید بطور جدی از اولویتهای شهرداریها باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات فوتسال تاکسیرانی‌های کشور گفت: هدف اصلی از برگزاری این مسابقات اینست که خانواده بزرگ خدوم و پرتلاش تاکسیرانی های شهری با توجه به شرایط کاری خود، حتما زمانی را در روز به ورزش و نرمش اختصاص دهند تا با شادابی و تندرستی بتوانند به مردم خدمت نمایند و احتمال بروز بیماری های ناشی از نشستن طولانی پشت فرمان تاکسی را کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه تمرین ها و نرمش های سبک ورزشی بهترین راه پیشگیری از بیماری هاست، افزود: همین موضوع برای رانندگان اتوبوس و همچنین کارگران زحمتکش بخش های مختلف شهرداری هم باید در نظر گرفته شود.

جمالی نژاد همچنین گفت: بدنبال برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های مختلف با حضور کارکنان شهرداریها بصورت منطقه ای و ملی هستیم.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه با اشاره به وظایف شهرداری ها در قبال معلولان و جانبازان گفت: شهرداریها باید علاوه بر مناسب سازی معابر شهری و ساختمان های عمومی برای جانبازان و معلولین به فکر تهیه و در اختیارگذاشتن فضاها و مجموعه های ورزشی مخصوص این قشر با همکاری سازمان های دولتی و مراکز درمانی و سازمان های مردم نهاد هم باشند.

جمالی نژاد در ادامه با بیان اینکه ورزش در شهرهای بزرگ که ابعاد گوناگون شهرنشینی در آنها بسرعت در حال رشد است و بیماری های خاص این موضوع هم در حال افزایش می باشد برای تمامی اقشار مردم در سنین مختلف لازم می باشد، گفت: در زمینه توسعه ورزش همگانی اقدامات خوبی در شهرداریها صورت گرفته ولی باید بطور مستمر در تمامی محلات شهر توسعه یابد و همواره از اولویت‌های شهرداری باشد.

وی افزود: خوشبختانه اقدامات موثری در راستای تامین و تجهیز امکانات موردنیاز ورزشی در سطح بوستان‌های مناطق مختلف شهرها و روستاها بصورت رایگان با محوریت شهرداری ها و دهیاریها انجام شده است و در شهرهای بزرگ . شهروندان می‌توانند با فاصله اندکی از محل زندگی و کار خود به فضاهای ورزشی دسترسی داشته باشند.

جمالی نژاد تصریح کرد: تامین سلامت کودکان و نوجوانان، بانوان و افراد میانسال هم بسیار مهم است و به نظر می رسد دستگاه های فرهنگی شهرداری در همکاری با رسانه ها باید روی تشویق این قشرها به ورزش، که خوشبختانه زیرساختهای آنها توسط شهرداری فراهم شده، برنامه ریزی های بیشتری انجام دهند و اجرای مستمر برنامه هایی نظیر پیاده روی خانوادگی می تواند موثر باشد.

شایان ذکر است در پایان برگزاری فینال اولین دوره مسابقات فوتسال تاکسیرانی‌های کشور تیم سازما تاکسیرانی کاشان با غلبه بر تیم اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور مقام اول را کسب کرد و سازمان حمل و نقل بار و مسافر تربت حیدریه به مقام سوم دست یافت .

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات