مجوز انتشار ۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق صکوک اجاره برای تامین مالی خرید اتوبوس شهر های تبریز و گرگان از سوی وزیر کشور صادر شد

مجوز انتشار ۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق صکوک اجاره برای تامین مالی خرید اتوبوس شهر های تبریز و گرگان از سوی وزیر کشور صادر شد

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور از صدور مجوز انتشار اوراق مالی اسلامی برای شهرداری تبریز به مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد ریال و شهرداری گرگان به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تامین مالی خرید اتوبوس با پیگیری های این سازمان توسط وزیر کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، محسن کوشش تبار ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: اوراق مذکور برای تامین مالی خرید اتوبوس در این دو شهر هزینه خواهد شد و شهرداری های مذکور به منظور تسریع در انتشار و فروش اوراق صکوک و استفاده از این ظرفیت قانونی تا پایان سال باید هماهنگی های لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: به این منظور باید هماهنگی های لازم با سازمان برنامه و بودجه (جهت دریافت ۵۰ درصد تعهد دولت) با بانک مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین شرکتهای تامین سرمایه جهت پذیرش تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی صورت پذیرد.

کوشش تبار از شهرداری‌های ذینفع در موضوع انتشار اوراق مالی اسلامی خواست با توجه به مکاتبه معاون محترم اول رئیس‌جمهور و همچنین وزیر محترم کشور با سازمان برنامه‌وبودجه جهت تسریع در صدور تضمین ۵۰ درصد تضمین دولت به بانک مرکزی ، در انجام فرایند انتشار اوراق در فرصت باقی‌مانده تا پایان سال تلاش جهادی داشته باشند.

وی همچنین در خصوص استفاده شهرداری ها از این ظرفیت جدید گفت: با توجه به مشکلات زیست‌ محیطی و آلودگی هوا در کلانشهر ها و شهر های بزرگ، توسعه حمل‌ونقل عمومی از اولویت های مهم دولت محترم می باشد و در این راستا مصوبات قانونی خوبی برای حمایت از برنامه های های حمل و نقل عمومی گذرانده است.

وی افزود: در بند (د) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۷، ۵۰ درصد اصل و سود اوراق مالی اسلامی منتشره برای پروژ های قطار شهری و حمل و نقل عمومی توسط دولت تضمین و پرداخت می گردد.

کوشش تبار یادآور شد: باتوجه به اینکه شهرداریها متولی اصلی توسعه حمل و نقل عمومی می باشند، درآمدهای محلی شهرداریها پاسخگوی هزینه های بالای ایجاد و توسعه خطوط مترو و خرید اتوبوس توسط شهرداریها نمی باشد، بنابراین دولت به استناد تبصره مذکور حمایت های خوبی از شهرداریها به عمل می آورد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات