نشست رییس سازمان شهرداریها و دهیاریها با تعدادی از مدیران سیستان و بلوچستان/ جمالی نژاد: شهرداریها، دهیاریها و شوراها تا حد امکان زمینه تولید در شهرها و روستاها را تسهیل نمایند

نشست رییس سازمان شهرداریها و دهیاریها با تعدادی از مدیران سیستان و بلوچستان/ جمالی نژاد: شهرداریها، دهیاریها و شوراها تا حد امکان زمینه تولید در شهرها و روستاها را تسهیل نمایند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید، گفت: اگر زمینه تولید آسان برای صنعتگران، کارآفرینان وبخش خصوصی فراهم گردد، مقدار زیادی از مشکلات اقتصادی و بیکاری رفع می شود، بنابراین شهرداری ها، دهیاریها و شوراها باید تا حد امکان زمینه تولید در شهرها و روستاها را تسهیل نمایند.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد که در جمع تعدادی از مسولان استان و مدیران شهری و روستایی سیستان و بلوچستان سخن می گفت، تصریح کرد: وظیفه همه مسوولان است که نسبت به مساله رونق تولید احساس مسوولیت نمایند و با توجه به تاثیر این موضوع در رفاه مردم و برطرف شدن گرانی ها و تولید شغل، لازم است خانواده بزرگ مدیریت شهری و روستایی برنامه ریزی های لازم را درزمینه تسهیل فضای کسب و کار انجام دهند تا امور مربوط به تولید به راحتی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مخاطب شعار سال۹۸ تمامی اقشار مختلف مردم و عموم مسوولان می باشند، گفت: لذا ما در سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور در همکاری و هماهنگی با سایر دستگاه ها و شوراها و شهرداری ها و دهیاری ها تلاش خواهیم نمود وظیفه خود را در رونق تولید و کسب و کار بطور موثری انجام دهیم تا فضای کسب و کار روان و تسهیل شود.

جمالی نژاد با بیان اینکه تحقق رونق تولید در بیانیه راهبردی گام دوم مقام معظم رهبری تبیین شده، افزود: انتظار می رود شوراها و شهرداری ها و دهیاری ها زمینه حضور جوانان کارآفرین و خلاق را در این موضوع فراهم نمایند و خود نیز از تفکرات و ایده های آنها بهره لازم را ببرند و حل مشکلات کارآفرینان و تولیدکنندگان با هدف رونق تولید و اشتغال در شهرها و روستاها را در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به ساختار غیر دولتی شهرداری ها و دهیاری ها برای انجام امور که انعطاف بیشتری از بخش های دولتی دارند، افزود: مدیریت شهری و روستایی باید برنامه ریزی های لازم را در خصوص حمایت از بخش خصوصی در راستای توسعه تولید ملی انجام دهد و برنامه های کاربردی خود را بسرعت اجرایی نماید.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین گفت: انتظار می رود شهرداری ها و دهیاری ها وشوراها در سال جاری به منظور رونق تولید ملی حتی الامکان از کالاهای داخلی استفاده نمایند.

جمالی نژاد که در جمع فرمانداران و شهرداران سراوان، خاش، زاهدان، میرجاوه و نصرت آباد سخن می گفت، در بخش دیگری از سخنانش خواستار بهره گیری از توان حداکثری شهرداری‌های استان برای استفاده از توانمندی‌ها و پتانسیلهای موجود در استان برای ایجاد درآمد پایدار برای شهرهای استان شد .

وی ضمن بیان ظرفیت‌هایی که در بودجه سال ۱۳۹۸ برای کمک به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به تصویب رسید اعلام کرد: وزارت کشور آمادگی کمک و مساعدت به طرح های درآمدزا و اشتغال زای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای دستیابی به درآمد پایدار را دارد .

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی با بیان اینکه می بایست تمام ظرفیت‌های موجود در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در رونق اتولید به کار گرفته شود، افزود: در بازدیدهای انجام شده در استان سیستان و بلوچستان دریافتیم که استان از توان بالایی برای دستیابی به توسعه و پیشرفت برخوردار است که می بایست با بازنگری در برنامه ها و به روز رسانی آن امکان برداشتن قدم های محکم برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب فراهم و میسر شود.

در ابتدای جلسه فرمانداران و شهرداران حوزه های شهری مذکور به بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداخته و در ادامه نیز جمعی از اعضای منتخب شوراهای اسلامی حوزه های مذکور و منتخب دهیاران به اعلام موارد و مطالب خود پرداختند .

در ادامه نیز علی کرد و علی یار محمدی نمایندگان مردم خاش و زاهدان در مجلس شورای اسلامی به بیان مطالب خود پرداخته و اعلام کردند جهت کمک هر چه بیشتر به منابع قانونی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ها از طریق مجلس شورای اسلامی قول مساعدت و همکاری دادند .

در ادامه نیز استاندار سیستان و بلوچستان به تشریح وضعیت استان از جنبه های توانمندیها و نقاط فرصت پرداخته و مسائل و مشکلات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را به سمت و نظر حضار در جلسه رساندند .

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات