جمالی نژاد: آماده همکاری با دستگاه ها  در زمینه ترویج اصلاح الگوی مصرف انرژی در شهرداری ها و دهیاری ها هستیم

جمالی نژاد: آماده همکاری با دستگاه ها در زمینه ترویج اصلاح الگوی مصرف انرژی در شهرداری ها و دهیاری ها هستیم

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به اهمیت اصلاح الگوی مصرف انرژی و افزایش بهره وری و بهینه سازی مصرف انرژی در شهرها و روستاها از آمادگی برای همکاری و هفکری با سازمان ها و دستگاه های مرتبط برای ساماندهی این موضوع در شهرداری ها و دهیاری ها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد که همزمان با اول خردادماه روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف با رجبی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان و طاهری اصل رییس کمیسیون انرژی، محیط زیست و استاندارد مصالح ساختمانی این سازمان دیدار می کرد، افزود: توجه به ابعاد مختلف بهینه سازی مصرف انرژی در حوزه مدیریت شهری و روستایی باید در کانون توجه شهرداری ها و دهیاری ها قرار گیرد.

وی افزود: لذا ضرورت دارد علاوه بر ارائه خدمات مشاوره و برگزاری مشترک دوره های آموزشی و نشست های تخصصی در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی و اصلاح الگوی مصرف انرژی؛ گام های محکمی هم به منظور ممیزی مصرف انرژی و بکارگیری تجهیزات کاهش دهنده مصرف انرژی و اصلاح الگوی مصرف در ساختمان ها برداشته شود.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح زندگی و سلامت شهروندان از جمله انتظارات جامعه از مدیریت شهری و روستایی است، بر تعریف کمپین های تبلیغاتی مردمی با هدف مشارکت تمامی اقشار مختلف مردم در برنامه های اصلاح الگوی مصرف انرژی با همکاری شهرداری ها و دهیاری ها تاکید نمود.

جمالی نژاد همچنین اظهار کرد: با توجه به گسترش شهرنشینی و ساختمان سازی در شهرهای متوسط و بزرگ کشور، ضرورت دارد شهرداریها بطور جدی به موضوعات بهره وری انرژی ساختمان، انواع تجهیزات و مصالح ساختمانی سازگار با محیط زیست و ساختمان سبز، سیستم های کاهنده آب و انرژی، درب و پنجره های دو جداره و سیستم های گرمایشی، سرمایشی و تهویه مطبوع با راندمان انرژی مثبت و همچنین سیستم های کنترل هوشمند ساختمانی در زمینه انرژی ورود پیدا نمایند و در این حوزه ها نیازمند ورود موثر سازمان های مرتبط از جمله سازمان نظام مهندسی ساختمان برای همکاری و همفکری و ارایه راهنمایی های لازم به مدیریت شهری هستیم.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین از آمادگی این سازمان برای تهیه و عقد تفاهم نامه همکاری مشترک با این سازمان خبر داد.

در این جلسه مهندس رجبی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان ضمن اشاره به ضرورت کاهش مصرف انرژی در کشور و با تاکید بر اینکه مقوله انرژی در کشور نیازمند یک رویکرد جدید است، تصریح کرد: اگر بخواهیم به ساختمان سبز برسیم ضروری است به مصرف بهینه انرژی و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر دست پیدا کنیم واز ظرفیت های بخش غیر دولتی استفاده نماییم.

وی با بیان اینکه همه ‌بخش‌ها بر بهینه‌سازی مصرف انرژی اذعان دارند، گفت: برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه و نتیجه بخش بودن قوانین فعلی در بسیاری از حوزه ‏ها ازجمله انرژی نیازمند اعمال حکمرانی قوی هستیم. همچنین باید از نقش نیروها و امکانات غیردولتی اعم از شرکت‏های خصوصی و سمن ‏ها استفاده کافی ببریم.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات