۱۷۶ نیروی امریه در سال ۱۳۹۷ جذب  پایگاه های آتش نشانی روستایی شدند

۱۷۶ نیروی امریه در سال ۱۳۹۷ جذب پایگاه های آتش نشانی روستایی شدند

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور گفت: در سال گذشته ۱۷۶ نیروی امریه در پایگاه های آتش نشانی روستایی جذب و به کارگیری شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، اشکان جعفرکریمی ضمن اعلام خبر فوق افزود: این تعداد نیروی امریه در سال ۹۷ بر اساس مجوز صادر شده توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان فرماندهی کل قوای نیروهای مسلح جذب و در چارچوب ضوابط و شیوه‌نامه های ابلاغی و جدول شرایط احراز و در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی بکارگیری شدند.

وی در ادامه گفت: با توجه به مشاغل مورد نیاز پایگاه های آتش نشانی، نیروهای امریه از مقاطع و مدارک مختلف تحصیلی جذب می شوند به طوریکه در سال ۹۷ از مقطع زیردیپلم تعداد ۱۱ نفر، دیپلم ۶۶ نفر، فوق دیپلم ۵۳ نفر و لیسانس ۴۶ نفر در رشته های تحصیلی مورد نیاز پایگاه‌ها نیروی امریه جذب شده است.

جعفرکریمی در خصوص نحوه پراکنش نیروهای جذب شده در سطح کشور نیز گفت: در سال ۹۷ بیشترین تعداد جذب نیروی امریه در استانهای هرمزگان، قزوین، اصفهان و بوشهر انجام شد، به طوریکه در استان هرمزگان ۲۸ نیرو، استان قزوین ۱۴ نیرو و استانهای اصفهان و بوشهر هر یک ۱۰ نیروی امریه جذب شدند که هم اکنون در حال طی خدمت مقدس سربازی و انجام وظیفه در پایگاه های آتش نشانی روستایی استانهای مذکور می باشند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت کار آتش نشانی و ضرورت کسب آموزش‌های لازم توسط افراد آتش نشان، در شیوه نامه مربوطه به استانداریها تاکید شده است نیروهای امریه حتماً قبل از بکارگیری در پایگاههای آتش نشانی روستایی، آموزش های اولیه تخصصی را به صورت عملی و فشرده کسب نمایند.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در پایان گفت: با عنایت به مجوز صادره توسط فرماندهی معظم کل قوا، این ظرفیت در سال ۹۸ نیز وجود دارد و مشمولین وظیفه متقاضی خدمت در پایگاه های آتش نشانی روستایی می‌توانند درخواست خود را به همراه مدارک لازم به دهیاری روستای محل سکونت خود که دارای پایگاه مذکور است ارائه نمایند تا در صورت واجد شرایط بودن نسبت به اخذ مجوز امریه آنان از ستاد کل نیروهای مسلح اقدام شود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات