برنامه های روز دوم سفر معاون عمرانی وزیر کشور به استان سیستان و بلوچستان/ بازدید جمالی نژاد از شهرها و روستاهای شهرستانهای خاش و تفتان

برنامه های روز دوم سفر معاون عمرانی وزیر کشور به استان سیستان و بلوچستان/ بازدید جمالی نژاد از شهرها و روستاهای شهرستانهای خاش و تفتان

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در دومین روز سفر به استان سستان و بلوچستان از برخی شهرها و روستاهای شهرستانهای خاش و تفتان بازدید و بر آمادگی این استان برای جذب سرمایه گذار و تقویت زیرساختهای گردشگری شهری و روستایی با هدف ایجاد درآمدهای پایدار و اشتغالزایی تاکید نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی نژاد صبح پنجشنبه نهم خرداد از روستای هدف گردشگری کهنوک که از روستاهای فعال در بحث بوم گردی است، بازدید نمود.

وی همچنین از شهرداری و زیرساختهای مدیریت شهری شهر نوک آباد در شهرستان خاش و حاشیه جنوبی کوه تفتان بازدید نمود. روستاهای کوته، نارون، تمندان، کوشه، ولان و دریاچه طبیعی سردریا در منطقه گردشگری تفتان واقع شده است.

جمالی نژاد همچنن از زیر ساخت های شهری و شبکه معابر و پارک بانوان در شهر خاش بازدید کرد.

بازدید از پروژه بزرگراه ایرانشهر- خاش دیگر برنامه معاون عمرانی وزیر کشور در بازدید از جنوب استان سیستان و بلوچستان بود. عملیات اجرائی این قطعه از پروژه به طول ۴۴ کیلومتر از سال ۱۳۹۳ آغاز و تاکنون عملیات اجرائی در ۱۰ کیلومتر به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است و تاکنون ۷۰ درصد از عملیات خاکی به پایان رسیده است.

جمالی نژاد در حاشه این بازدیدها با بیان اینکه توسعه گردشگری روستایی از محورهای عمده و اصلی تامین درآمد پایدار و توسعه روستاهاست، گفت: توسعه این بخش باید بیش‌ازپیش در دستور کار دهیاران و مسوولان استانی قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود جاذبه‌های منحصربفرد در مناطق روستایی و شهری کشور برای جذب گردشگر و تولید درآمد و اشتغال تاکید نمود: برای معرفی این جاذبه ها باید برنامه ریزی های دقیقی در خصوص اطلاع رسانی آنها صورت پذیرد تا هم مردم و هم سرمایه گذاران از آنها مطلع شوند.

جمالی نژاد با بیان اینکه تقویت روستاها و شهرهای کوچک و میانی از اولویتهای وزارت کشور است، تصریح کرد: سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور در زمینه توسعه توسعه گردشگری شهری و روستایی آماده ارایه کمک و همفکری و حمایت از فعالیتهای این حوزه می باشد.

بازدید از شهر بمپور و برگزاری جلسه با شهرداران و دهیاران شهرستانهای ایرانشهر، دلگان، بمپور و فنوج از دیگر برنامه های تا پیش از ظهر امروز سفر دکتر جمالی نژاد می باشد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات