برنامه های سومین روز سفر معاون عمرانی وزیر کشور به جنوب سیستان و بلوچستان / بازدید جمالی نژاد از زیرساختهای شهری و روستایی شهرستان چابهار

برنامه های سومین روز سفر معاون عمرانی وزیر کشور به جنوب سیستان و بلوچستان / بازدید جمالی نژاد از زیرساختهای شهری و روستایی شهرستان چابهار

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور صبح جمعه ۱۰ خرداد در سومین روز سفر به جنوب استان سیستان و بلوچستان از زیرساختهای شهر چابهار و بافت حاشیه ای این شهر، روستای کمب و طرح های ملی توسعه بندر شهید بهشتی و راه آهن چابهار-زاهدان بازدید نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی نژاد در حاشیه این بازدید گفت: اقدامات مختلفی توسط دولت برای تبدیل چابهاربه یک مرکز بزرگ تجاری منطقه در دست اقدام است و در این راستا روند توسعه منطقه چابهار باید سرعت گیرد و مدیریت شهری و روستایی این منطقه هم با هدف گذاری های ویژه باید اهداف توسعه ای خود را محقق نمایند.

وی افزود: مدیریت شهری و روستایی شهرستان چابهار باید ضمن توجه به موضوعات زیست محیطی، اجتماعی، فرهنگی، ... منطقه و انتظارات ساکنان، زمینه تحول و جهش های لازم را فراهم نموده و در این عرصه نقش شهرداری ها و دهیاری ها و شوراها تاثیرگذار می باشد.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور منطقه چابهار را دارای ظرفیتهای منحصربفردی در حوزه گردشگری ذکر نمود و تصریح کرد: برای توسعه گردشگری نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم و تمامی مسوولان از جمله شهرداری ها و دهیاری ها وشوراها می بایست زمینه‌های لازم را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مهیا نمایند.

جمالی نژاد در بازدید از مناطق حاشیه ای و اسکان غیر رسمی در چابهار گفت: برای از بین بردن حاشیه نشینی باید نگاه ویژه و راهبردهای جدید صورت گیرد و در این عرصه طرح بازآفرینی شهری از اولویت‌های دولت می باشد و شهرداریها باید زمینه اختصاص منابع دولتی در نظر گرفته شده برای این موضوع را در همکاری با ادارات راه و شهرسازی فراهم نمایند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین از بندر شهید بهشتی چابهار بازدید و با توضیحات مسوولان این بندر در جریان جزئیات و طرح های توسعه این طرح قرار گرفت .

جمالی نژاد همچنین از روند احداث خط آهنی که چابهار را از مسیر زاهدان به مشهد متصل می کند، بازدید کرد و با توضیحات دست‌اندرکاران اجرای این پروژه، در جریان جزئیات عملیات احداث و نحوه پیشرفت طرح قرار گرفت.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات