نشست بررسی روندبازسازی و نوسازی پلدختر با حضور معاون عمرانی وزیر کشور/ جمالی نژاد: تاکنون به بیش از هشت هزار واحد خسارت دیده لرستان کمک های بلاعوض پرداخت شده است

نشست بررسی روندبازسازی و نوسازی پلدختر با حضور معاون عمرانی وزیر کشور/ جمالی نژاد: تاکنون به بیش از هشت هزار واحد خسارت دیده لرستان کمک های بلاعوض پرداخت شده است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور سه شنبه ۱۴ خرداد در ادامه حضور در استان لرستان در نشست بررسی روند بازسازی و نوسازی شهر پلدختر شرکت کرد .

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی نژاد در این نشست گفت: به منظور پیگیری دقیق و همه جانبه موضوعات مرتبط با سیل فروردین ماه امسال، قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده از سیل به ریاست وزیر محترم کشور تشکیل شده و ذیل آن کمیته های تخصصی و قرارگاه های متناظر در استان ها و دستگاه های مرتبط تشکیل شده است.

وی افزود: پایه و اساس بسیاری از مصوبات هیات محترم وزیران در زمینه جبران خسارات ناشی از سیل، اقدامات قرارگاه بازسازی و نوسازی می باشد.

وی اضافه کرد: اولویت اول در بازسازی و جبران خسارتهای ناشی از سیل مربوط به مسکن مردم و زمین های زراعی و باغات بود و هیات محترم وزیران مصوباتی خوبی در این زمینه ها داشته است.

وی همچنین گفت: اولویت بعدی، جبران خسارت های وارد شده به زیرساخت‌های حوزه های راه و شهرسازی، نیرو و واحدهای آموزشی و درمانی و همچنین خسارات وارد شده به زیرساخت های شهری و روستایی است که در حال جمع بندی موارد مرتبط با این مبحث هستیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: در استان لرستان تاکنون در مجموع به هشت هزار و ۳۶۱ واحد کمک های بلاعوضی به میزان ۳۴ میلیارد تومان پرداخت شده که سه هزار و ۴۸۶ مورد مربوط به کمک های بلاعوض معیشتی، هزار و ۸ مورد کمک های بلاعوض جاری، سه هزار و ۷۳۲ مورد کمک های بلاعوض تعمیری و ۱۳۶ مورد مربوط به کمک های بلاعوض احداثی بوده است.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه اظهار کرد: در مناطق آسیب دیده از سیل استان لرستان برخی روستاها کاملا باید جابه جا شود و در برخی روستاها بخش هایی باید جابه جا شود، بنابراین تمهیدات مربوط به این موضوع در زمینه های تامین زمین، آماده سازی زمین و تفکیک اراضی باید به طور دقیق اندیشیده شود.

جمالی نژاد با بیان اینکه با جدیت پیگیر تسریع و تسهیل امور مربوط به بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده هستیم، گفت: سعی می کنیم با هماهنگی تمامی دستگاه ها کار بازسازی واحدهای آسیب دیده طبق دستور رییس جمهوری محترم تا انتهای سال به اتمام برسد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات