اصلاح سند آسیب شناسی کلانشهرها در بخش مدیریت پسماند در دستور کار وزارت کشور است

اصلاح سند آسیب شناسی کلانشهرها در بخش مدیریت پسماند در دستور کار وزارت کشور است

سرپرست دفتر هماهنگی عمرانی خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور از اصلاح مصوبه هیئت وزیران مرتبط با مدیریت پسماند خبر داد و گفت: این سند مربوط به سال ۹۴ بوده و اصلاح آن با توجه به نیاز و شرایط محیط زیست کشور ضروری است.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریهاودهیاریهای کشور، سید حبیب راضی، از حاضران در سومین نشست روسای سازمان های مدیریت پسماند کلانشهرهای کشور در کرج خواست با ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات خود به اصلاح شایسته این مصوبه هیئت وزیران کمک کنند.

به گفته وی، با تصحیح و تکمیل این مصوبه، برای نخستین بار در کشور صاحب برنامه ای راهبردی و ویژه در حوزه پسماند خواهیم شد.

راضی، همچنین با عنایت به تهیه و تدوین برنامه مدیریت پسماندهای عادی، تمام شهرها و روستاهای کشور افزود:  کشور به ۲۸۳ منطقه مدیریت پسماند تقسیم و پروژه های تخصصی و عملیاتی بنا به شرایط، تهدیدات و فرصت های منطقه ای تعریف شده است.

وی اعلام کرد: با این وجود در سال جاری فضای همدلی و تعامل بسیار خوبی بر مجموعه هایی چون دولت، وزارت کشور، محیط زیست و شهرداری ها برقرار است که امیدواریم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

راضی، در بخش دیگری به تدوین بند ط تبصره ۶  قانون بودجه سال ۹۸ مبنی بر تامین منابع مالی برای ایجاد تاسیسات تبدیل پسماند به مواد و انرژی اشاره نمود که بر اساس این بند مبلغ ده هزار میلیارد ریال از محل عوارض کالاهای مخرب محیط زیست اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: آیین نامه اجرایی این بند از سازمان برنامه و بودجه کشور به هیئت دولت ارسال شده و انتظار داریم به زودی به تصویب هیئت محترم وزیران برسد.

این مسئول به بیان جزییات لایحه ساماندهی مدیریت پسماندهای عادی با مشارکت بخش خصوصی اشاره نمود که و بیان داشت که ظرف دو هفته آتی در صحن علنی مجلس محترم شورای اسلامی طرح شود. شایان ذکر است که موضوع محوری این لایحه تخصیص عوارض بر کالاهای مخرب محیط زیست است.

راضی، در بخش دیگری از موارد مرتبط با لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با مشارکت بخش غیر دولتی ادامه داد: احداث زباله سوز دارای هزینه های بسیار زیادی در زمینه احداث و بهره برداری است و با خرید تضمینی برق از سوی دولت، بخش عمده ای از مشکلات این حوزه برطرف می شود.

وی، ابراز امیدواری کرد با تصویب و اجرای این لایحه، شاهد کاهش چشمگیر مشکلات حوزه پسماند و همکاری گسترده دستگاه های مسئول در این خصوص باشیم.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات