دیدار رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشوربا نماینده های رشت و دورود و ازنا در مجلس و شهرداران حوزه های انتخابیه

دیدار رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشوربا نماینده های رشت و دورود و ازنا در مجلس و شهرداران حوزه های انتخابیه

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به برنامه‌ریز‌ی‌های صورت گرفته در خصوص بازآفرینی محلات شهری گفت: این اقدامات با محوریت وزارت راه و شهرسازی در قالب ستاد بازآفرینی ملی،‌ استانی و شهرستانی در دستور کار قرار گرفته است و شهرداریها باید با برنامه ریزی های دقیق اعتبارات اختصاص یافته به این موضوع را جذب نمایند.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد که عصر سه شنبه چهارم تیر در دیدار با مجید کیانپورنماینده درود و ازنا وجبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و شهرداران حوزه های انتخابیه سخن می گفت، اظهار کرد : در ۱۱۰ شهر کشور و بالغ بر هزار و ۱۰۰ محله سکونت‌گاه‌های غیررسمی یا بافت‌های مسئله‌دار درون شهرها شناسایی شده‌اند که این محلات، محلات هدف بازآفرینی شهری نیز تلقی می‌شوند .

وی همچنین ضمن اشاره به محدودیتهای دولت برای کمک به شهرداریها بر کاهش اتکای شهرداری ها به کمک های دولتی تاکید نمود و گفت: کاهش اتکا به درآمدهای حاصل از فروش نفت باید در اولویت مدیریت شهری قرار بگیرد و برای اجرا و تکمیل طرح های عمران شهری باید از ظرفیت بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار استفاده کرد.

وی افزود: دوران اداره شهر با اتکا به کمک های دولتی و پول فروش نفت سپری شده و باید با آگاهی از ظرفیتهای قانونی موجود بتوان در شهرها و روستاها تولید ثروت و درآمد کرد .

جمالی نژاد همچنین گفت: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به طرح های اقتصادی و درآمدزای شهرداری ها و دهیاری ها تسهیلات اعطاء می کند و آنها در صورت داشتن شرایط لازم می توانند از آن استفاده نمایند .

وی از آمادگی برای همه نوع همکاری و هم اندیشی با کمیسیون ها، فراکسیون ها و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در زمینه رفع مشکلات شهرداری ها و دهیاری ها و پی گیری لوایح ارسال شده به مجلس خبر داد .

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات