آخرین وضعیت طرح تامین و ساخت ۶۳۰ واگن برای متروی تهران اعلام شد

آخرین وضعیت طرح تامین و ساخت ۶۳۰ واگن برای متروی تهران اعلام شد

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به موافقت شورای اقتصاد با درخواست وزارت کشور برای استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای تامین۶۳۰ دستگاه واگن برای متروی تهران، گفت: با امضای قرارداد با کنسرسیومی از پیمانکاران داخلی و خارجی در روزهای آینده، عملیات اجرایی این طرح شروع می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، هیربد معصومی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: طرح تامین دوهزار دستگاه واگن مترویی برای ۹ کلانشهر کشور، که تامین مالی آن از طریق فاینانس بین المللی صورت می گیرد، اول شهریور ماه سال ۹۵ در جلسه شورای اقتصاد که به ریاست معاون اول محترم رئیس جمهور تشکیل شد، به تصویب رسید و مقرر شد این امر با حداکثر استفاده از توانمندی های ساخت داخل انجام شود.

وی با بیان اینکه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران،‌ در روند تامین این واگن ها، در قالب مدیریت طرح با وزارت کشور همکاری می کند و بیش از نیمی از این دو هزار واگن به متروی شهر تهران اختصاص خواهد یافت، گفت: فرآیند انتخاب پیمانکار تامین و ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن از طریق مناقصه بین المللی از سال گذشته توسط دفتر حمل و نقل ریلی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور آغاز شد و نیمه نخست امسال پایان یافت.

وی اضافه کرد: در فراخوان مناقصه ۱۲ شرکت خارجی واگن سازی و ۵ شرکت ایرانی واگن ساز حضور یافتند که در نهایت کنسرسیوم ایرانى - چینى برنده مناقصه شد.

معصومی افزود: در ادامه، موضوع استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای تامین این۶۳۰ واگن برای متروی تهران در جلسه اخیر شورای اقتصاد با حضور معاون اول محترم رییس جمهوری به تصویب رسید و پس از ابلاغ رسمی آن و امضای قرارداد با ‌کنسرسیومی از پیمانکاران داخلی و خارجی؛ عملیات اجرایی شروع خواهد شد.

وی همچنین گفت: هم اکنون دفتر حمل و نقل ریلی با همکاری سایر دفاتر در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حال بررسی آخرین موضوعات مرتبط با قرارداد تولید این واگن ها برای متروی تهران هستند.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در خصوص برخی جزییات طرح تامین دو هزار دستگاه واگن برای متروی ۹ کلانشهر گفت: میزان ساخت واگن ها در پایان این پروژه در داخل به ۵۵ درصد خواهد رسید و در این پروژه برای نخستین بار سیستم های حیاتی واگن مترویی مانند سیستم رانش، بدنه آلومینیومی و بوژی در داخل کشور و به کمک سازندگان معتبر بین المللی ساخته خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات