۹۲ درصد روستاهای کشور از خدمات دهیاری ها بهره مند هستند

۹۲ درصد روستاهای کشور از خدمات دهیاری ها بهره مند هستند

معاون امور دهیاری های سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور گفت: ۹۲ درصد از ۶۹ هزار و ۳۰۰ روستای کشور تحت پوشش خدمات دهیاری ها قرار دارند.

به گزارش ایرنا، سعیدرضا جندقیان روز چهارشنبه چهارم مهر در گفت و گو با خبرنگاران زنجان افزود: به سکونت های بالای ۲۰ خانوار، روستا و زیر ۲۰ خانوار آبادی می گوییم که از تعداد کل روستاها و آبادی های کشور، ۳۹ هزار پارچه آن روستا هستند.

وی یادآورشد: هم اکنون کاهش جمعیت، به علت فقدان توان معیشتی بیشترین مشکل روستاهاست.

جندقیان اظهار داشت: برخلاف آنکه مشکل اصلی روستاها اشتغال مطرح می شود، در حقیقت اقتصاد روستاها مشکل و چالش دارد.

معاون امور دهیاری های سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور گفت: بزرگترین مشکل پس از معیشت، اشتغال روستایی که مبتنی بر کشاورزی است، به شمار می آید.

وی با بیان اینکه ۲۷ دستگاه در خصوص توسعه و اشتغال روستایی فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: برای بهبود معیشت و اقتصاد روستاییان، با پست بانک تفاهم نامه ای جهت پرداخت سه هزار میلیارد ریال تسهیلات طی سه سال منعقد شده است.

جندقیان تاکید کرد: برای توسعه گردشگری هم موضوع کمک به ۲۸۰ روستا از میان ۵۰۰ روستای هدف گردشگری در دستور کار قرار گرفته است.

معاون امور دهیاری های سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور، برای حضور در نشست مدیران کل دفاتر امور روستایی استانداری های سراسر کشور به زنجان سفر کرده است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات