نشست شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد/ جمالی نژاد: خطاهای راهبردی ترافیکی کلان شهرها نباید در شهرهای کوچک تکرار شود

نشست شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد/ جمالی نژاد: خطاهای راهبردی ترافیکی کلان شهرها نباید در شهرهای کوچک تکرار شود

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور تاکید کرد که افزایش معابر شهری و سایر فرآیندهای مربوط به زیرساخت های ترافیکی از جمله ساخت زیرگذر یا روگذرها و عریض کردن خیابان ها و پل ها در کلان شهرها یک خطای راهبردی مدیریت شهری بود و نباید در شهرهای کوچک تکرار شود .

به گزارش روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مهدی جمالی نژاد که عصر جمعه ۲۵ آبان در نشست شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد و در جمع شهردارن و فرمانداران و سایر مسئولان مرتبط این استان با محوریت ساماندهی و رفع گره های ترافیکی در شهرها سخن می گفت، با اشره به سخنان برخی از اعضای شورای ترافیک استان در خصوص توسعه زیرساخت های سخت افزاری از جمله ساختن پل، توسعه معابر درون شهری، عریض کردن خیابان ها و ساخت روگذر برای کاهش گره های ترافیکی: نباید اشتباهات گذشته در این راستا دوباره در شهرهای کوچک و در حال توسعه رخ دهد .

وی با بیان اینکه شرایط موجود و گره های ترافیکی در کلان شهرها بیانگر شکست مدل توسعه سخت افزاری در مدیریت شهری بود، تاکید نمود: رویکرد اداره شهرها باید انسان محور باشد .

رییس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور بر توسعه فرهنگ ترافیکی به جای کارهای سخت افزاری در راستای کاهش معضل ترافیکی تاکید نمود و گفت: عملیاتی کردن این امور به جای آنکه گره ترافیک را باز کند منجر به ایجاد جذابیت های ترافیکی جدید و افزایش ناوگان حمل و نقل و به دنبال آن آلودگی ها و چالش های زیست محیطی در کلان شهرها شده است .

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین یادآور شد: مدل های ترافیکی در شهرها و استان هایی که هنوز دچار چالش ها و مشکلات شهری، ترافیکی، زیست محطی و آلودگی های صوتی نشده اند باید متناسب با شرایط بومی و منطقه ای اجرا شود.

جمالی نژاد همچنین گفت: در برنامه های ترافیکی باید به مسایل نرم افزاری و افزایش سطح فرهنگ و آگاه بخشی مردم در این راستا هم تمرکز نمود .

وی یکی از اصول اساسی در مسایل مربوط به مبلمان شهری و ساخت شهرها را تهیه طرح های جامع و تفضیلی دانست و گفت: هر گونه فعالیت عمرانی و خدماتی در سطح شهرها باید در قالب و متناسب با این طرح و در روستاها نیز بر اساس طرح هادی انجام شود .

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات