نشست شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری/ جمالی نژاد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای طرحهای نیمه تمام ضروری است

نشست شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری/ جمالی نژاد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای طرحهای نیمه تمام ضروری است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به وجود ۸۶ هزار طرح عمرانی نیمه تمام در کشور، گفت: با توجه به محدودیت های اعتباری و نوسانات قیمت ارز، تکمیل این تعداد طرح نیمه تمام نگران کننده و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه ضروری است .

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، مهدی جمالی نژاد که روز پنجشنبه ۲۴ آبان در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری سخن می گفت، با بیان اینکه مسئولان به جای آغاز پروژه‌های جدید، پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنند، تاکید کرد: بدون داشتن برنامه پروژه‌ای انجام نشود و بخش خصوصی حتی از سایر استان‌ها نیز جذب شود.

وی افزود: باید با برنامه ریزی های عالمانه و اولویت بندی طرح های حیاتی نسبت به تکمیل این طرح ها، گام های عملیاتی برداشته می شود .

وی جذب سرمایه گذار و بهره گیری از توان بخش خصوصی را از مهمترین برنامه ها برای تکمیل طرح های مذکور اعلام کرد و افزود: باید بسیاری از طرح ها را به بخش خصوصی و یا دستگاه های عمومی از جمله شهرداری ها واگذار کرد .

جمالی نژاد تصریح کرد: اکنون کشور دارای امکانات محدود و نیازهای نامحدود است و اعتبارات موجود متعلق به تمام اقشار مردم است لذا مدیران دستگاه‌های اجرایی بایستی نسبت به استفاده از اعتبارات دقت نظر بیشتری داشته باشند و از آنان حفاظت کنند .

وی همچنین با تاکید بر ضرورت هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در خصوص اجرای پروژه ها با وجود کمبود اعتبارات، گف: اجرای پروژه‌ها در روستاها با کیفیت و دقت‌نظر و بر حسب نیاز انجام شود .

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور خاطرنشان کرد: در اجرای طرح های عمرانی باید به کیفیت، ایمنی و استانداردهای لازم توجه ویژه ای داشت و این امر مستلزم نظارت جدی کمیته های مربوطه است .

جمالی نژاد تاکید کرد: در حال حاضر شرایط کشور سخت و نوسان قیمت‌ها قابل مشاهده است که تقاضا می‌شود پروژه‌ها با پشتوانه علمی و برنامه‌ریزی انجام شود .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از وجود یک هزار و ۷۱۵ طرح نیمه تمام در این استان خبر داد و گفت: برای تکمیل این تعداد طرح به ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

طهمورث الیاسی بختیاری تصریح کرد: با توجه به سهمیه بودجه استان پیش بینی می شود این تعداد طرح ظرف ۶ تا ۱۰ سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد .

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۶ طرح جدید در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: برای تکمیل این تعداد طرح ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است .


لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات