لایحه شهرداری برای تفکیک زباله از مبدا در شورای اسلامی شهر به تصویب رسید

لایحه شهرداری برای تفکیک زباله از مبدا در شورای اسلامی شهر به تصویب رسید

پس از سنجش دیدگاه شهروندان

لایحه شهرداری برای تفکیک زباله از مبدا در شورای اسلامی شهر به تصویب رسید

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر گفت: لایحه شهرداری پیرامون طرح تفکیک زباله از مبدا باهدف حفظ منابع طبیعی، حفاظت از محیط‌زیست و کاهش هزینه امحای پسماند در شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.

مهندس احمد همت‌آبادی ضمن اعلام مطلب فوق، افزود: موضوع تفکیک زباله از مبدا از همان ابتدای شروع به کار شورای پنجم یکی از دغدغه‌های اصلی اعضای شورای اسلامی شهر بود.

وی اظهار داشت: در همین راستا طی نظرسنجی که اخیراً در مورد کیفیت عملکرد حوزه خدمات شهری در منطقه یک انجام شد، تمام شهروندان شرکت‌کننده در این نظرسنجی اعلام کردند که در صورت اجرای طرحی اصولی و پیش‌بینی سازوکارهایی جدی، آمادگی دارند تا نسبت به جداسازی زباله‌های قابل بازیافت از سایر زباله‌ها اقدام کرده و آن را به شهرداری تحویل دهند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر گفت: در همین راستا نیز شورای اسلامی شهر با لایحه شهرداری برای واگذاری طرح تفکیک زباله سطح شهر به سازمان همیاری‌ شهرداری‌های استان به مدت ۵ سال موافقت کرد.

وی افزود: بر همین اساس و به‌منظور تسهیل شرایط برای شهروندان، عملیات جمع‌آوری پسماندهای عادی خشک قابل بازیافت شامل کاغذ، کارتن، مقوا، پلاستیک، نان خشک، شیشه، انواع فلزات، و هرآنچه قابل بازیافت هست از طریق مراجعه مستقیم به درب منازل و مجتمع‌ها، اداره‌ها، بانک‌ها، مراکز آموزشی و صنوف انجام خواهد شد و  سپس به ایستگاه‌های مورد تایید کارفرما منتقل‌شده تا نسبت به جداسازی آنها اقدام گردد.

همت‌آبادی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود در طول ۵ سال پیش رو حدود ۱۵ درصد از زباله های خشک شهروندان در قالب این طرح تفکیک شود، خاطرنشان ساخت: به‌منظور اجرای صحیح طرح تفکیک زباله از مبدا، تلاش خواهد شد تا نکات آموزشی لازم در این زمینه نیز با کمک نهادهای مردم‌نهاد در اختیار شهروندان قرار گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر نیشابور

    منبع خبر

    شورای شهر نیشابور

    شورای شهر نیشابور یک شورای شهر در شهر نیشابور می باشد

      نظرات