انتقال پژوهشگاه میراث فرهنگی شرق کشور از مشهد به نیشابور

انتقال پژوهشگاه میراث فرهنگی شرق کشور از مشهد به نیشابور

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر خبر داد:

انتقال پژوهشگاه میراث فرهنگی شرق کشور از مشهد به نیشابور

رئیس کمیسیون مشارکت های اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر گفت: طی دیدار اخیر اعضای شورای اسلامی شهر، فرماندار و شهردار با مدیر کل میراث فرهنگی استان، مقرر شد تا پژوهشگاه میراث فرهنگی شرق کشور از مشهد به نیشابور انتقال پیدا کند.

محمد حسن زرندی ضمن اعلام مطلب فوق، افزود: به طور حتم با راه اندازی پژوهشگاه میراث فرهنگی شرق کشور در نیشابور و تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای آن، می توان بسیاری از خلاهای پژوهشی در نیشابور و منطقه را در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتفع کرد.

وی اظهار داشت: طبیعتاً با توجه به جایگاه جغرافیایی نیشابور و پیشینه غنی آن در حوزه های فرهنگی و تاریخی و از طرفی پتانسیل های فراوان این شهر در حوزه گردشگری، بهترین مکان برای استقرار و فعالیت پژوهشگاه میراث فرهنگی شرق کشور، نیشابور است.

عضو شورای اسلامی شهر نیشابور یادآور شد: اداره مجموعه های تاریخی خیام و عطار از طریق هیئت امنا به منظور بهبود عملکرد در فرایند اداره آنها، از دیگر مطالبات پیشین اعضای شورا اسلامی شهر و مدیران شهری بود که مدیرکل میراث فرهنگی استان اظهار داشت مکاتبات لازم در این زمینه با سازمان میراث فرهنگی صورت گرفته است و هم اکنون در حال انجام پیگیری لازم در این خصوص هستند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر نیشابور

    منبع خبر

    شورای شهر نیشابور

    شورای شهر نیشابور یک شورای شهر در شهر نیشابور می باشد

      نظرات