۳۷۰ میلیارد ریال بدهی پروانه ساختمانی ادارات به شهرداری

۳۷۰ میلیارد ریال بدهی پروانه ساختمانی ادارات به شهرداری

در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر سمنان با استاندار سمنان مطرح شد

۳۷۰ میلیارد ریال بدهی پروانه ساختمانی ادارات به شهرداری

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر سمنان ، رئیس شورای شهر در این دیدار ضمن تبریک انتصاب علیرضا آشناگر بعنوان استاندار سمنان ، مجموعه بافت میانی ، تاریخی و فرسوده سمنان را ۵۳۰ هکتار عنوان کرد و‌گفت : مجموعه بافت قدیم بدلیل توسعه شهری مورد بی مهری واقع شده است و‌خوشبختانه با حضور شهردار بافت گرا اتفاقات خوبی در بافت سنتی در حال رقم خوردن است .

دکتر سید مسعود سیادتی مطالبات شهرداری از ساخت وساز بدون پروانه بعضی از ادارات را ۳۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد وافزود : بیشترین مطالبه شهرداری از دانشگاه سمنان حدود ۱۴۰ میلیارد ریال است .

شهردار سمنان در این دیدار توسعه شهری و رضایتمندی شهروندان را منوط به همکاری تمامی دستگاههای اجرایی خواند و‌گفت : استعلام های پی در پی و گاهاً دوگانه جهت اجرای پروژه ها و عملیات اجرایی منجر به کاهش راندمان و رکود شده است .

دکتر ناظم رضوی افزود : شهرداری ارگانی است که در جلب رضایت شهروندان بیشترین تاثیر را دارد بنابراین حمایت بیشتری را می طلبد .

وی ضرورت انتقال و جابجایی زندان مرکزی شهر را خواسته اول و آخر شهروندان عنوان کرد و‌گفت : کاروانسرای صفوی واقع در مرکز شهر که سال هاست بعنوان زندان مرکزی از آن استفاده می شود می تواند به یکی از جاذبه های اصلی و مهم گردشگری تبدیل شود و در این راستا پیگیری مجدانه دستگاههای ذیربط را می طلبد .

نایب رئیس شورای شهر نیز عزم جدی جهت انتقال دکل های فشار قوی از داخل شهر را خواستار شد و‌گفت : حدود ۸ کیلومتر لوله نفت از داخل محدوده شهری عبور کرده که  علاوه بر مضرات آن برای شهروندان ،مانع توسعه شهری ، عدم‌کاشت فصای سبز و‌گیاه نیزشده است.

مجید نظری دیگر عضو شورا وضعیت خاک در جنوب شهر و بحران جدی آب را مطرح کرد و‌گفت : کمبود آب بحران جدی است اما خطرناک تر از آن آسیب به تاسیسات زیربنایی و فرونشست جاده تهران مشهد در جاده اعلا و ترک های گسلی در مجاورت راه آهن است که بدلیل کاهش مخازن آب های زیرزمینی صورت گرفته است .

استاندار سمنان در این دیدار وفاق ، همدلی ، تخصص و تجربه کاری اعضای شورا و شهردار را مثبت خواند و‌افزود : تمامی دستگاههای اجرایی موظف به پرداخت بدهی خود به شهرداری می باشند و شهرداری مجاز است در صورت عدم همکاری دستگاههای مربوطه از دستگاههای قانونی استفاده کند .

علیرضا آشناگر استفاده از نور ، رنگ ، آب و مبلمان شهری را از عناصری دانست که  توجه بیشتری را می طلبد و افزود : جهت افزایش شور و نشاط اجتماعی درشهر بودجه فرهنگی را افزایش دهید .

وی در پایان تاکید کرد : استانداری از اختیارات خود در جهت هماهنگی و تعامل دستگاههای اجرایی با شهرداری استفاده خواهد کرد .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر سمنان

    منبع خبر

    شورای شهر سمنان

    شورای شهر سمنان یک شهرداری در شهر سمنان می باشد

      نظرات