فعالیت‌های شهرداری برای مناسب‌سازی نمود عینی داشته باشد.

فعالیت‌های شهرداری برای مناسب‌سازی نمود عینی داشته باشد.

در نشست عمومی شورا تاکید شد: فعالیت‌های شهرداری برای مناسب‌سازی نمود عینی داشته باشد
نشست شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.

محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست ضمن گرامی‌داشت روز جهانی معلولان و روز دانشجو، به تشکیل ستاد مناسب‌سازی شهر برای معلولان در شهرداری کرمان اشاره کرد و گفت: از شهردار کرمان تشکر می‌کنیم که ضمن تشکیل این ستاد، برای مناسب‌سازی شهر جهت استفاده معلولان برنامه‌های مختلفی در دستور کار دارند.

وی افزود: تاکید داریم کارهای مطلوبی که شهردار کرمان برای مناسب‌سازی در دستور کار دارند، با اولویت در چارچوب فعالیت‌های شهرداری نمود عینی پیدا کند.

فرشاد با بیان این‌که در دوره‌های پیشین نیز شهرداران سابق برای مناسب‌سازی اماکن مختلف برای معلولان قدم‌های مطلوبی برداشته‌اند، گفت: از آن جمله، بوستان مشاهیر است که برای استفاده معلولان مناسب‌سازی شده است.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان ۱۶ آذرماه، روز دانشجو را نیز گرامی داشت و گفت: این مناسبت‌ها برای جلب توجه مردم و مسئولان به رویدادهای مختلف است تا به‌طور مثال فراموش نشود قشری مثل معلولان و یا دانشجوها چه مشکلاتی دارند.

فرشاد به حضورش در سمینار کرمان‌شناسی هم اشاره کرد و گفت: در حاشیه این نشست به اتفاق شهردار کرمان، برای خواهرخواندگی کرمان با شهرهای کشورهای مختلف دنیا، با دکتر مظاهری، نماینده فرهنگی یونسکو در کشورهای عضو اکو دیدار و گفت‌و‌گو کردیم که مقرر شد سوابق موجود در این زمینه احصا و موضوع پیگیری شود.

وی افزود: خواهرخواندگی برای شناساندن کرمان بسیار حائز اهمیت است.

علی‌اکبر مشرفی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست به بررسی بودجه شهرداری در شورا اشاره کرد و گفت: بودجه زمانی می‌تواند کارشناسی باشد، که به‌همراه آن برنامه شهرداری نیز ارایه شود.

وی خواستار ارایه برنامه یک‌ساله و سه‌ساله ازسوی شهردار کرمان شد تا بودجه شهرداری براساس این برنامه‌ها اولویت‌بندی و مصوب شود.

منصور ایرانمنش، عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان هم با اشاره به بازدید از ورودی‌های شهر کرمان گفت: اخیراً در برخی ورودی‌ها، از کوه‌های مجاور ورودی‌های شهر از سمت جاده‌های زرند و کوهپایه، سنگ برداشت می‌کنند که چهره ورودی‌ها را نازیبا می‌کند.

وی خواستار پیگیری این موضوع شد و گفت: باید با اداره صمت، مکاتبه شود تا اگر هم قرار است از این کوه‌ها سنگ برداشت شود، حداقل از جایی باشد که چهره ورودی‌ها را نازیبا نکند.

ایرانمنش هم‌چنین با اشاره به فرا رسیدن فصل زمستان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان و سرمای هوا، گرم‌خانه‌ها باید فعال شوند تا کارتن‌خواب‌ها شب‌ها در این مکان‌ها استقرار یابند.

وی بر بیمه منازل مسکونی در برابر زلزله هم تاکید کرد و خواستار پیگیری این موضوع شد.

نگهداری حیوانات خانگی و ورود این حیوانات در پارک‌ها، از دیگر موضوعاتی بود که ایرانمنش به آن اشاره کرد و بر جلوگیری از ورود این حیوانات به پارک‌ها و اماکن عمومی تاکید کرد.

در ادامه، حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه، منابع پایدار و حقوقی شورا و محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا به ارایه مصوبات کمیسیون مربوط پرداختند.

کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا با اشاره به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در شهر گفت: فعالیت تاکسی‌های اینترنتی موجب شده درآمد افرادی که در تاکسی بی‌سیم فعالیت می‌کنند، به شدت کاهش پیدا کند؛ بنابراین، این افراد درخواست داشتند که بهای خدمات آن‌ها کاهش پیدا کند که در کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا با کاهش ۵۰ درصدی بهای خدمات موافقت شد.

در ادامه، پس از بررسی اعضای شورا، این موضوع به تصویب اعضای شورا رسید.

رامین ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا هم به بررسی پروژه انتهای خیابان شفا اشاره کرد و گفت: این موضوع در کمیسیون مشترک معماری و شهرسازی و فرهنگی، هنری و بانوان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد اعضای کمیته معماری و شهرسازی شورای مشورتی جوانان، مجدد روی این پروژه کار کرده و دوباره در کمیسیون معماری و شهرسازی مطرح شود.

ماه‌بانو معصوم‌زاده، رییس کمیسیون بهداشت و سلامت شورا نیز گفت: در شهر کرمان برخی خانواده‌ها هستند که در خانه فرد دارای معلولیت دارند که متاسفانه بیمه نشده‌اند.

وی افزود: در پیگیری این موضوع مقرر شد با کمک افراد خیر، معلولانی که بیمه نیستند، بیمه شوند.

بررسی موضوع ساخت فرهنگ‌سرای سلامت در شهر کرمان نیز از دیگر مواردی بود که معصوم‌زاده به آن اشاره کرد و گفت: تاکنون، دو زمین، یکی روبه‌روی پارک رادیو و دیگری، انتهای بولوار همت، برای ساخت فرهنگ‌سرای سلامت در نظر گرفته شده که در حال بررسی است.

رییس کمیسیون بهداشت و سلامت شورا هم‌چنین به شناسایی افراد بدسرپرست و بی‌سرپرست اشاره کرد و با بیان این‌که بیش از ۵۰۰ نفر بدسرپرست و بی‌سرپرست در شهر کرمان وجود دارد، گفت: خوشبختانه معاون خدمات شهری شهردار، رویکرد مثبتی نسبت به این موضوع دارند و مقرر شد این افراد به‌صورت رایگان از برخی اماکن شهرداری ازجمله فرهنگ‌سراها و شهربازی استفاده کنند.

معصوم‌زاده افزود: با اداره‌کل فنی و حرفه‌ای هم مذاکره کردیم که مقرر شد برای این افراد دوره‌های رایگان برگزار کنند.

ارایه بودجه سال آینده شهرداری به شورا، همراه با برنامه
شهردار کرمان گفت: بودجه سال آینده شهرداری، همراه با برنامه خواهد بود.

، سیدمهران عالم‌زاده، در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با اشاره به فعال ‌شدن حوزه برنامه‌ریزی در شهرداری کرمان گفت: بودجه امسال حتماً همراه با برنامه خواهد بود و نه‌تنها برنامه سه‌ساله، بلکه برنامه پنج‌ساله شهرداری تدوین خواهد شد تا شورای اسلامی و شهردار آینده نیز در قالب همین برنامه حرکت کنند.

وی در ادامه، ضمن گرامی‌داشت روز دانشجو گفت: به مناسبت روز دانشجو، با ابتکار شهردار منطقه دو، در این منطقه بین دانشجوها مسابقات معماری برگزار می‌شود تا جامعه دانشجویی را به مشارکت بگیریم.

شهردار کرمان هم‌چنین ضمن گرامی‌داشت هفته معلولان، با بیان این‌که در این زمینه دوسه کار را همزمان شروع کردیم، گفت: ستاد مناسب‌سازی شهر برای معلولان، در راستای ایجاد هماهنگی و انسجام بیشتر شکل گرفته است.

عالم‌زاده به تدوین ضوابط حوزه مناسب‌سازی شهر برای معلولان اشاره کرد و گفت: این ضوابط طی یک‌ماه آینده منتشر خواهد شد.

شهردار کرمان افزود: پس از انتشار این ضوابط، با هماهنگیِ سازمان نظام مهندسی ساختمان، پروانه ساختمانی ساختمان‌های عمومی و مجتمع‌های مسکونی، براساس ضوابط صادر خواهد شد؛ ضمن این‌که در هنگام صدور گواهی پایان‌کار، باید این ضوابط رعایت شده باشد.

عالم‌زاده ادامه داد: پروژه‌های شهری ازجمله پارک‌ها و معابر نیز براساس ضوابط مناسب‌سازی، اجرا می‌شود؛ ضمن این‌که در دوره اخیر ضوابط مناسب‌سازی در پروژه‌های شهری دیده شده است.

وی بیان کرد: هم‌چنین تلاش می‌کنیم تا نواقص پروژه‌هایی هم که پیش از این اجرا شده، برطرف شود. شهردار کرمان افزود: در چهار منطقه شهری چهار معبر و چهار بوستان به‌طور کامل مناسب‌سازی خواهد شد.

عالم‌زاده از پرداختن به این موضوع در حوزه فرهنگی و اجتماعی هم خبر داد و گفت: مردم باید توجه کنند که فاصله سلامت تا معلولیت، یک لحظه است و در واقع مشکل معلولان، مشکل ماست؛ بنابراین، باید افراد دارای معلولیت‌های مختلف را درک کنیم.

وی افزود: در حوزه حمل‌و‌نقل نیز اکنون یک اتوبوس ویژه معلولان وجود دارد که تلاش می‌کنیم این ظرفیت دو تا سه برابر افزایش پیدا کند.

عالم‌زاده در رابطه با ایجاد گرم‌خانه در نقاط مختلف شهر کرمان هم گفت: در این رابطه با ستاد تسهیل‌گری جلسه‌ای داشتیم که مقرر شد خیران در محله صنعتی و فیروزآباد، نسبت به ساخت گرم‌خانه اقدام کنند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر کرمان

    منبع خبر

    شورای شهر کرمان

    شورای شهر کرمان یک شورای شهر در شهر کرمان می باشد

      نظرات