نخستین همایش تربیت جنسی کودک و نوجوان در قشم برگزار شد

نخستین همایش تربیت جنسی کودک و نوجوان در قشم برگزار شد

مهندس مهدی روشن زاده رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قشم با اشاره به اینکه آموزش یکی از مهمترین راههای پیشگیری از آسیبهای جنسی کودکان است، بر لزوم نقش آفرینی خانواده ها، آموزش و پرورش، موسسات آموزشی و بهزیستی در تربیت سلامت جنسی کودکان تاکید کرد.

وی در تبیین تفاوتهای آموزش مسائل جنسی با تربیت جنسی گفت: آموزش مسائل جنسی مربوط به روابط جنسی بزرگسالان است، اما تربیت جنسی به معنای آموزش مراقبت از بدن است.

روشن زاده با اشاره به اهمیت برگزاری نشستهای پیشگیرانه، گفت: برگزاری همایش ها و دوره های این چنینی باعث جلوگیری از اتفاقات و آسیب های جنسی پنهان و عریان در جامعه می شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قشم، در ادامه زحمات مدیران پروژه قشم جزیره ای برای کودکان و ماریه اسماعیلی مشاور شهردار قشم که نقش بسزایی در شکل گیری این همایش داشتند، قدردانی کرد.

وی از استقبال گسترده و حضورمربیان و خانواده ها و مسئولین به ویژه مدیر آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی شهرستان قشم، رئیس پزشکی قانونی شهرستان و اعضای شورای اسلامی شهر قشم تشکر کرد.

در ادامه این همایش، دکتر رمضانی مدرس و فوق دکترای سلامت جنسی خانواده و درمان اختلالات جنسی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران به ارائه مطالب تخصصی این حوزه پرداخت و در پایان به سوالات شرکت کنندگان در همایش پاسخ گفت.

گفتنی است، این همایش از سوی دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قشم، مدیریت پروژه قشم جزیره ای برای کودکان و به همت ماریه اسماعیلی مشاور شهردار قشم، برگزار شد .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر قشم

    منبع خبر

    شورای شهر قشم

    شورای شهر قشم یک شورای شهر در شهر قشم می باشد

      نظرات