کمبود اعتبارات، علت اصلی کندی روند ساماندهی رودخانه های گوهر رود و زرجوب

کمبود اعتبارات، علت اصلی کندی روند ساماندهی رودخانه های گوهر رود و زرجوب

با حضور رییس شورای شهر رشت در گفت و گوی ویژه خبری مطرح شد؛
کمبود اعتبارات، علت اصلی کندی روند ساماندهی رودخانه های گوهر رود و زرجوب
با حضور رییس شورای شهر رشت در گفت و گوی ویژه خبری مطرح شد؛ کمبود اعتبارات، علت اصلی کندی روند ساماندهی رودخانه های گوهر رود و زرجوب
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت - عصر دیروز ۱۷ دیماه علوی، رییس شورای اسلامی شهر رشت به همراه حسینی، مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان گیلان در خصوص ساماندهی دو رودخانه گوهر رود و زرجوب رشت در برنامه گفت و گوی خبری شبکه باران در صدا و سیما حضور یافتند.
سید امیر حسین علوی در این گفتگوی خبری اظهار داشت: لوله گذاری آبهای سطحی از سال ۱۳۹۳ شروع شده و تاکنون برای این پروژه هزار میلیارد تومان هزینه گردیده است و همچنین امسال شهرداری رشت طی دو بار رودخانه های گوهررود و زرجوب رو با هزینه بالایی لایروبی نموده است.
رییس شورا افزود: در سال ۹۶ و ۹۷ اعتبار دولتی برای ساماندهی رودخانه ها صورت نگرفته است و امسال هم دو مبلغ ۱۵ و ۵۰ میلیارد تومانی تخصیص پیدا کرده است که فقط یک بیستم مشکلات این معضل بزرگ را حل می کند.
علوی با تشکر از کمک های سازمان برنامه و بودجه کشور، آب و فاضلاب که بیشترین سطح همکاری رو در یکسال اخیر با شورای شهر رشت داشتند، بیان داشت: ما باید شفاف با مردم سخن بگوییم. کمبود اعتبارات، علت اصلی کندی روند ساماندهی رودخانه های گوهر رود و زرجوب است.
رییس شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: برای ساماندهی رودخانه ها و کاهش آلایندگی شهر رشت به هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند است و این ساماندهی با توان شهر ما محقق نخواهد شد و باید تمامی ارگانها همچون سازمان برنامه و بودجه کشور، استانداری، آب و فاصلاب، سازمانهای متولی و نمایندگان مجلس با منابعی کلان به کمک ما بیایند.
علوی افزود: این فرآیند مستلزم تعیین منابع مالی است و از طرف دیگر متولی واحدی ندارد.
رییس شورای شهر در پایان با اشاره به مشکلات نداشتن تصفیه خانه در مسکن مهر و کوی امام رضا (ع) بیان داشت: به زودی با شروع اجرای پروژه تصفیه خانه این دو محله، بخش اعظمی از مشکل شهروندان حل خواهد شد و در خصوص فخب نیز پیمانکار آماده است و به زودی پروژه آبهای سطحی آغاز خواهد شد و آب و فاضلاب نیز می تواند که همزمان یا بلافاصله لوله کشی فاضلاب هم صورت دهد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات