مهندس عادل فتاحی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در دیدار با مهندس آدم نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی مطالبی را به شرح...

مهندس عادل فتاحی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در دیدار با مهندس آدم نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی مطالبی را به شرح...

مطالب مطرح شده توسط مهندس عادل فتاحی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در دیدار با مهندس آدم نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی
اینجانب به نمایندگی از اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه و شهروندان مقیم و نجیب ارومیه عرض تبریک انتصاب حضرتعالی در مسئولیت جدید ، امیدوارم که آینده شاهد موفقیت شما در پست های بالاتر و وزارت باشیم.
بنده مطالب خودم را در حوزه راه و شهرسازی و مدیریت شهری اعلام می دارم.
الف- حوزه راه
۱-  ضمن تشکر از افتتاح راه آهن ارومیه با گذشت چند دهه امیدوارم با حسن نظر حضرتعالی، بحث سرویس و قطار مسافربری به مشهد و سایر نقاط کشور و حتی ترکیه را شاهد باشیم.
۲-  بطوریکه مستحضرید راه آهن استان آذربایجان غربی زیر نظر استان آذربایجان شرقی اداره می شود، فلذا در جهت اشتغال زائی و امکان نظارت بهینه از تاسیسات و ابنیه تشکیل اداره کل راه آهن استان بصورت مستقل مورد درخواست می باشد.
۳-  بحث منطقه آزاد (ویژه) سرو بعلت شرایط خاص و حساس استان و فاصله اندک و نیم ساعت راه به دروازه اتحادیه اروپا در دستور کار و اجرائی کردن باشد.
۴-  جاده که محور ارومیه به بخش سیلوانا بعنوان یک منطقه گردشگری شدیدا نیازمند ساماندهی و تعریض و رویه آسفالت دارد.
۵-  بحث تردد خودرو با منطقه آزاد ماکو در شهر ارومیه هم چون منطقه آزاد جلفا در تبریز نیز در دستور کار قرار گیرد تا شهروندان ارومیه ای بتوانند با پلاک منطقه آزاد ماکو در ارومیه تردد نمایند.
۶-  در تعدادی از شهرهای کشور شاهد بودیم که قسمتی از هزینه های اجرای تقاطع غیر همسطح ورودی شهر از اعتبارات ملی تامین و اجرایی گردید. امید است که شهر ارومیه نیز با بهره مندی از اعتبارات ملی در چنین پروژه های بخصوص تقاطع غیر همسطح آذربایجان و رینگ دوم شهرداری و شورای شهر را یاری فرمایند.

حوزه شهرسازی:
۱-  تعیین تکلیف بافت تاریخی شهر ارومیه که حدود ۳۱۷ هکتار بافت فرسوده شهری را شامل می شود و با ضوابط دست پاگیر شاهد احیای بافت فرسوده نخواهیم بود.
۲-  با توجه به طرح تفضیلی اراضی پادگان ارومیه همکاری لازم در طراحی فضای شهری بعنوان یک فرصت طلایی برای رسیدن به زیرساخت های شهری لحاظ شود.
۳-  وارد شدن یک سری از مناطق و تعاونی های مسکن با گذشت چند دهه پیگیری مسئولین شهرستانی و استانی به ورود به داخل محدوده شامل تعاونی مسکن عرفان، زمین های انتهای کوی کهرم و منطقه تاناکورا و غیره.
۴-  همکاری و نهائی کردن طرح تفضیلی شهر ارومیه با گذشت زمان سپری شده قبلی به عنوان یک سند راهبردی ده ساله
۵-  همکاری در نوسازی ناوگان عمومی حمل و نقل و تراموای شهر ارومیه

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ارومیه

    منبع خبر

    شورای شهر ارومیه

    شورای شهر ارومیه یک شورای شهر در شهر ارومیه می باشد

      نظرات