سکونتگاه های غیررسمی، نشان‌دهنده عقب‌ماندگی  ...

سکونتگاه های غیررسمی، نشان‌دهنده عقب‌ماندگی ...

سکونتگاه های غیررسمی، نشان‌دهنده عقب‌ماندگی حاکمیت نسبت به نیاز مردم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری، ظهر امروز و در دومین گفتگوی تخصصی که با موضوع فرصت‌ها، چالش‌ها و افق های فراروی توسعه روستاهای واقع در حریم کلانشهر مشهد برگزار شد با بیان اینکه حریم شهر مشهد هم می‌تواند فرصت باشد و هم تهدید، اظهارکرد: نسبت به رفع مشکلات این موضوع باید اهتمام جدی داشته باشیم وگرنه انتقادی که نسبت به گذشتگان شده، برای ما نیز مصداق پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: عزم شورای پنجم شهر مشهد برای مقابله با حاشیه‌نشینی جدی است و در حوزه اعتبارات و بحث های تقنینی از هیچ اقدامی مضایقه نخواهد کرد.

حیدری با اشاره به اینکه آنچه در سکونتگاه های غیررسمی اتفاق افتاده نتیجه مهاجرت از روستاها به حاشیه شهر و پس از آن به دوایر بعدی و مرکز شهر است، افزود: امروزه به دلیل تاثیرات شرایط کلان اقتصادی کشور، مدل مهاجرتی تغییر کرده و به دلیل ارزان بودن زمین و هزینه های زندگی به روستاهای همجوار مهاجرت می‌کنند و سپس وارد حاشیه شهر می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه موج مهاجرت به مناطق روستایی حریم شهرها امری اجتناب‌ناپذیر است، تصریح کرد: بدون شک با تداوم خشکسالی های کنونی، موج مهاجرت در سال آینده بیشتر نیز خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس همچنین اظهارکرد: حاکمیت وظیفه پاسخگویی به نیازهای مردم را دارد و اگر به نیاز مردم پاسخ ندهیم، آنها راهی برای پاسخگویی به نیازهای خود پیدا خواهند کرد؛ سکونتگاه های غیررسمی نشان دهنده عقب‌ماندگی حاکمیت نسبت به نیاز مردم است.

حیدری با بیان اینکه اگر در نظام برنامه‌ریزی و نظام مطالعات معطوف به آینده پیش‌بینی های لازم را داشتیم، شاهد اتفاقات کنونی نبودیم، گفت: همیشه از مردم عقب‌تر بوده و مردم را نمیتوانیم محکوم کنیم و مقصر بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: هزینه هایی که در حریم شهر شود، به لحاظ اقتصادی توجیه دارد چرا که گذشت زمان صرفا موجب افزایش هزینه‌ها خواهد شد.

رئیس شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه ساختار زمانی مناسب و برنامه مدونی باید پیش بینی کنیم، گفت: ظرفیت تقسیمات کشوری و مدل های موفق بکارگرفته شده در سایر شهرها نیز می‌توانند روش های خوب و مناسبی باشند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات