تحویل بودجه در آغاز چهلمین و یکمین فجر

تحویل بودجه در آغاز چهلمین و یکمین فجر

 تحویل بودجه در آغاز چهلمین و یکمین فجر

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، شورای پنجمی‌ها هفته‌ای پر از برنامه و کمیسیون تخصصی داشتند و این شلوغی از همان روز اول هفته یعنی شنبه ششم بهمن‌ماه خودش را نشان داد چون نشست هماهنگی پیاده‌سازی عدالت ترمیمی در دعاوی شهری و شهرداری با حضور سید محسن حسینی‌پویا، رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد در این روز برگزار شد؛ البته کار کمیسیون حقوقی در همین‌جا تمام نشد و سی و نهمین نشست کارگروه تخصصی لوایح دیوان عدالت اداری این کمیسیون برگزار شد.

*روز کمیسیون ها

پنجاه و یکمین نشست کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد هم برای بررسی طرح اختصاص تخفیف ویژه در ایام تعطیل به حمل‌ونقل عمومی حمل‌ونقل همگانی و طرح استفاده رایگان ایثارگران از پارک حاشیه‌ای الیت برگزار شد.


پای ثابت شنبه‌ها هم کمیسیون فرهنگی و اجتماعی است که در این هفته به ایستگاه شصتم رسید و در این جلسه لوایح اصلاح بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری مشهد مقدس، نام‌گذاری در بلوار واقع در شهرک صنعتی طرق و نام‌گذاری معابر فرعی بلوار استاد اخوان ثالث را بررسی کرد.

نشست کمیسیون‌ها در این روز تمامی نداشت و چهل و سومین نشست کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد و موضوع ضرورت کنترل و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرقانونی در حریم و محدوده افزایش‌یافته شهر مشهد موردبررسی قرار گرفت.

کمیسیون اقتصادی هم در این روز بیست و چهارمین نشست کارگروه تسهیل این کمیسیون را برگزار کرد و لایحه مجوز دریافت عوارض ماهیانه بر فعالیت از مشاغل غیر مشمول قانون نظام صنفی بررسی شد. در روز شنبه پر ازنشست تخصصی، ششمین نشست کارگروه پیگیری مصوبات کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر مشهد برای پیگیری اقدامات مرتبط با مصوبات تعیین مبالغ پرداختی به کارکنان شهرداری متناسب با قانون مدیریت خدمات کشوری، پیگیری تبصره ۶ بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری مشهد مقدس و اقدامات مرتبط با اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های سال جاری مرکز خدمات پزشکی شهرداری بررسی شد.

آخرین برنامه این روز هم‌رنگ و بویی دیگر داشت و بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر مشهد از مراحل پایانی عملیات احداث باغ گیاه‌شناسی بازدیدی داشت.

مناطق زیر ذره بین
یک‌شنبه هفتمین روز بهمن برابر بود با روز کمیته‌های نظارتی که رمضان علی فیضی و محمدحسین ودیعی از اعضای کمیته نظارتی شماره یک در منطقه ۹ شهرداری مشهد حضور یافتند و فیضی از پیگیری برای برگشتن کوهستان پارک شادی به چرخه زیرساخت‌های شهری مشهد گفت و ودیعی هم از تعریف بسته سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیاردی برای کوهستان پارک خورشید خبر داد.

نشست اعضای کمیته نظارتی شماره دو شورای اسلامی شهر مشهد هم این هفته در منطقه ۱۰ شهرداری با حضور محمدرضا حیدری، مسعود ریاضی و محمد حاجیان شهری برگزار شد که ریاضی تقسیط بدهی مودیان شهرداری را مستلزم نداشتن چک برگشتی دانست و حاجیان شهری هم از افزایش احساس فقدان مدیریت یکپارچه شهری سخن گفت.

نشست مردمی کمیته نظارتی شماره سه شورای اسلامی در منطقه ۵ شهرداری با حضور مجتبی بهاروند و علیرضا شهریاری برگزار شد و بهاروند از حل بسیاری از مشکلات شهروندان در کمیته‌های نظارتی منطقه خبر داد.

منطقه ۷ هم میزبان بتول گندمی، احمد نوروزی و محسن حسینی پویا در کمیته نظارتی شماره چهار شورای اسلامی مشهد بود که نوروزی خبر از احتمال بهره‌برداری از مجتمع بش ساروق تا یک سال و نیم آینده داد.

نشست مردمی کمیته نظارتی شماره پنج شورای اسلامی هم در منطقه ۸ شهرداری با حضور احسان اصولی برگزار شد و اصولی کمیته‌های نظارتی را بستری برای گره‌گشایی از مشکلات شهروندان اعلام کرد.

یکشنبه فقط مخصوص کمیته‌های نظارتی نبود و هشتاد و سومین و هشتاد و چهارمین نشست کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر هم در این روز برای بررسی لوایح یک‌فوریتی در خصوص مجوز دریافت عوارض ماهیانه بر فعالیت از مشاغل غیر مشمول قانون نظام صنفی و رونق بخشی به ساخت‌وساز و سرمایه‌گذاری، اصلاح بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری مشهد مقدس و همچنین اصلاح ماده ۴۹ قرارداد پروژه مشارکتی شاملو برگزار شد.

کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر مشهد هم یکشنبه را برای نشست خود انتخاب کرد و در این روز شفاف‌سازی فرآیندهای اجرایی در شهرداری مشهد مقدس موردبررسی قرار گرفت.

محمدهادی مهدی نیا سکان‌دار عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد هم بعد از جلسه کمیته فنی برای بررسی نقشه‌های اراضی پادگان و آبشار، گفت‌وگویی با خبرنگار ما داشت و از بررسی نقشه‌های اراضی پادگان و آبشار ۲ در جلسه بعدی خبر داد.

تقدیم بودجه

اما هفته شلوغ بهمن‌ماه امسال با چهل و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه پیدا کرد و در این جلسه لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری مشهد از سوی محمدرضا کلائی تقویم شورای اسلامی شهر مشهد شد. ودیعی هم در ارتباط با این لایحه گفت که هزینه‌های جاری شهر در مقایسه با نرخ تورم رشد کمتری داشته است. بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر مشهد هم در ارتباط با بودجه ۹۸ گفت: سال ۹۸، سالی متفاوت درزمینهٔ اجرای مگا پروژه‌های شهری خواهد بود و فعالیت‌های چشمگیری در حوزه عمرانی خواهیم داشت. مهدی‌نیا، رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد هم ابراز امیدواری کرد که وابستگی به تراکم فروشی در بودجه ۹۸ کاهش یابد.

محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد هم در ابتدای این جلسه بیان کرد: علی‌رغم تمامی موفقیت‌ها کسب‌شده طی ۴۰ سال اخیر، کاستی‌ها، کمبودها و نارسایی‌هایی نیز وجود دارد که همچنان بر محور اصول و مبانی ارزش‌های انقلاب و با تکیه‌بر قانون اساسی می‌توان در جهت تحقق آن‌ها گام برداشت.

شورای پنجمی‌ها مهمان هم داشتند و سردار تقوی، فرمانده نیروی انتظامی استان خراسان رضوی در نشست چهل و نهم حضور یافت و از جمع‌آوری ۲ هزار معتاد متجاهر خبر داد و این اقدام را سبب کاهش جرائم اعلام کرد.

تخفیف به پاس چهلمین فجر

اما شورای پنجمی‌ها در این هفته پر از مصوبه‌های تخفیف‌دار بودند و بر همین اساس اعمال سیاست تشویقی وصول مطالبات از مودیان هم‌زمان با آغاز دهه مبارک فجر و همچنین تخفیف عوارض کسب و پیشه، بهای خدمات مدیریت پسماندها و آتش‌نشانی و خدمات ایمنی به مناسبت دهه فجر را به تصویب رساندند. جلسه چهل و نهم مصوبات دیگری هم چون تهاتر طلب شهرداری مشهد مقدس از دولت با بدهی شهرداری به بانک‌ها، رونق بخشی به ساخت‌وساز و سرمایه‌گذاری، اختصاص بودجه برای حمایت از ورزش قهرمانی شامل تیم‌های ورزشی و قهرمانان ورزشی و درنهایت دریافت عوارض ماهیانه بر فعالیت از مشاغل غیر مشمول قانون نظام صنفی را به تصویب رساندند.

کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد هم که بعد از جلسه‌های علنی نشست خود را برگزار می‌کند در این روزبه ایستگاه ۵۵ رسید و در این جلسه لایحه شهرداری مشهد مقدس در خصوص اصلاح بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری مشهد مقدس بررسی شد.

آخرین برنامه دوشنبه پر از خبر شورای شهر مشهد هم به نام مجتبی بهاروند ثبت شد و رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، لجستیک و گمرک اتاق بازرگانی ایران در مراسم گرامیداشت روز جهانی گمرک حضور پیدا کرد و گفت: دولت باهمکاری اتاق بازرگانی، قانون گمرک را اصلاح کند.

سه‌شنبه ۹ بهمن هم با نشست جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر به همراه محمدرضا کلائی شهردار مشهد با علی سروری مجد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی واحد مشهد آغاز شد و مسعود ریاضی هم در این نشست از انجام پروژه‌های مشترک بین مدیریت شهری با دانشگاه آزاد گفت.

کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک این هفته فعال بود و دومین جلسه این هفته خود و پنجاه و دومین نشست کمیسیون را برگزار کرد و در این جلسه لایحه اصلاح بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری مشهد موردبررسی قرار گرفت.

کمیسیون اقتصادی هم سه‌شنبه را برای برگزاری هفتاد و ششمین و هفتاد و هفتمین نشست کمیسیون خود برپا کرد تا مثل بر و بچه‌های حمل‌ونقل در این هفته دو جلسه برگزار کرده باشد و در این نشست لایحه اصلاح بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری مشهد، گزارش آخرین وضعیت پروژه‌های TOD و پیشرفت فیزیکی سه ماه سوم سال ۱۳۹۷ پروژه‌های مشارکتی شهرداری مشهد موردبحث و بررسی قرار داد.

سی و سومین نشست کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر مشهد هم در همین روز برای بررسی لایحه اصلاح بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری مشهد مقدس، منابع اصلاح بودجه سال ۱۳۹۷ و درنهایت برنامه‌های جاری و عمرانی برگزار شد.

آقای رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد هم در این روز از مسجد و مجتمع فرهنگی مذهبی مهدیه مهرآباد بازدید کردند و محمدرضا حیدری در حاشیه این بازدید گفت: بازگشایی بلوار کرامت در دستور کار کمیسیون سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرد.

محمدرضا حیدری برنامه دیگری هم داشت و در دومین نشست گفتگوی تخصصی با موضوع فرصت‌ها، چالش‌ها و افق‌های فراروی توسعه روستاهای واقع در حریم کلان‌شهر مشهد باهمراهی محمدرضا فیضی شرکت کرد. آقای رئیس در این نشست، سکونتگاه‌های غیررسمی را نشان‌دهنده عقب‌ماندگی حاکمیت نسبت به نیاز مردم دانست و فیضی هم ‌بافت‌های حاشیه شهر را ثمره روستاهای مستحیل شده، دانست.

آقای رئیس در این روز یک یادداشت ویژه هم برای روزنامه مطرح این روزها یعنی سازندگی داشت در این یادداشت از مقابله با فساد گفت و نوشت: با تصویب طرح تشویق گزارشگران فساد، مردم به میدان می‌آیند.

دوازدهمین نشست کمیسیون ویژه ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد هم برای بررسی بهسازی و مرمت قبور مطهر شهدا و تجهیز و بهسازی آسایشگاه جانبازان امام خمینی واقع در پارک ملت برگزار شد.

چهارشنبه هم که روز پاسخگویی شورای پنجمی‌ها به مردم مشهد است و این بار مسعود ریاضی که هفته شلوغی هم داشت مهمان بر و بچه‌های مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری مشهد بود. رئیس کمیسیون توسعه و عمران توس در حاشیه این پاسخگویی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: طرحی با عنوان «رودباره» در مسیر کشف‌رود و پل کشف‌رود درنظر گرفته‌شده است؛ طرح فاز یک، هفته نخست اسفند ارائه خواهد شد و امیدواریم پیش از ۲۵ اردیبهشت سال آینده طرح اجرایی آن کلنگ بخورد.

مسعود ریاضی بعدازاین برنامه شال و کلاه کرد و در نشست خبری سومین دوره لیگ کشتی محلات مشهد به میزبانی شهرداری منطقه ۲ حضور پیدا کرد و از برپایی مسابقات لیگ کشتی آزاد و فرنگی محلات شهرداری با حضور ۲۴ تیم خبر داد.

محمدرضا حیدری هم در این روز یک برنامه خاص داشت و نشست مشترک گروه تخصصی روان شناسان با وی و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد برگزار شد.

آقای رئیس و اعضای کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد هم بعدازاین نشست بازدیدی از پروژه‌های اصلاح هندسی و پایانه آزادی داشتند و در حاشیه این مراسم مجتبی بهاروند از جمع‌آوری نرده‌های میانی خیابان‌های سطح شهر جمع‌آوری خبر داد و گفت: عملیات اجرایی پارکینگ طبقاتی آزادی باقوت در حال اجراست.


کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس هم مثل همیشه پای ثابت چهارشنبه‌ها بود و هفتاد و سومین نشست خود را در این روز برگزار کرد تا تفکیک و تغییر کاربری زمین حسینیه زاهدانی ها و اصلاح بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری مشهد مقدس را بررسی کند.

پنج‌شنبه ۱۱ بهمن‌ماه با یک برنامه متفاوت آغاز شد و در یک اقدام تحسین‌برانگیز همایش بزرگ طاهرین (غسالان) شرق کشور با حضور احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر و شهردار مشهد مقدس برگزار شد.

اما پنج‌شنبه یک خبر ناراحت‌کننده هم داشت و مادر گرامی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری دار فانی را وداع گفت شورای اسلامی شهر مشهد در پیامی این مصیبت وارده را تسیلت گفت.

رمضان علی فیضی، رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد هم گفت‌وگویی با رسانه رسمی شورای اسلامی شهر مشهد داشت و از بهره‌برداری ۸۵ پروژه هم‌زمان با دهه فجر در حاشیه شهر مشهد خبر داد. محمد حاجیان شهری هم رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد هم از دستیابی به بخش عمده اهداف و آرمان‌های انقلاب طی ۴۰ سال اخیر سخن گفت. مجتبی بهاروند رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد هم خبری از توجه ویژه به قطار شهری، توسعه پیاده‌راه‌ها و احداث تقاطع‌ها در بودجه ۹۸ داشت.

آقای رئیس هم در این روز دست به موبایل شد و توئیتی در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب داشت و نوشت: در مبارزه، جنگ، اشک‌ها، پای‌کوبی‌ها، پیشرفت‌ها، رنج‌ها، فرازها، فرودها همیشه باهم بودیم. رفیق نیمه‌راه نیستیم و بعدازاین هم باهم می‌مانیم.

اما آخرین روز هفته برابر بود با ۱۲ بهمن‌ماه هم‌زمان با ورود امام خمینی (ره) به کشور و مراسم گرامیداشت آن در عرصه میدان شهدا با حضور شهناز رمارم، عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر به همراه شهردار مشهد مقدس برگزار شد.

شورای پنجمی‌ها در آخرین اقدام این هفته به مناسبت این روز و دهه مبارک فجر بیانیه‌ای هم داشتند و نوشتند که پیروزی «انقلاب اسلامی ایران» در سال ۱۳۵۷ بزرگ‌ترین دستاورد مدنی مردم ایران است. دستاوردی که نهاد جمهوریت منبعث از خوانش متعالی و عقلانی اسلام را بر اداره کشور حکم‌فرما نمود. مردم برای نخستین بار در تاریخ چند هزارساله ایران، حلاوت مشارکت حقیقی و واقعی سیاسی - اجتماعی را در عرصه‌های گوناگون چشیدند و زان ‌پس اراده مردم جای اراده مستکبران را در اداره و قانون‌گذاری کشور گرفت.


لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات