رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک: ایستگاه امام حسین(ع) بزودی به خط یک مترو شیراز اضافه می‌شود

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک: ایستگاه امام حسین(ع) بزودی به خط یک مترو شیراز اضافه می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «نواب قائدی» در حاشیه این بازدید گفت: این پروژه ظرف یک ماه گذشته تاکنون روند اجرایی بسیار خوبی را طی کرده است .

وی ادامه داد: با تلاش شبانه روزی همکارانمان در سازمان حمل و نقل ریلی، این پروژه در روزهای آینده یعنی همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به بهره برداری می‌رسد .

عضو شورای شهر شیراز با مهم برشمردن توسعه حمل و نقل عمومی، ادامه داد: تجهیز و تکمیل خط یک مترو شیراز، تا حدی مشکلات ترافیکی را کم خواهد کرد .

نواب قائدی با تاکید بر اینکه ساماندهی حمل و نقل عمومی و رفع گره‌های ترافیکی یکی از مهمترین دغدغه‌های شورای شهر و شهرداری است، خاطر نشان کرد: راه اندازی خطوط BRT و اصلاح خدمات اتوبوسرانی هماهنگ با مترو، از جمله اقدامات شاخص در این راستاست که به تدریج عملیاتی خواهد شد .

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز افزود: همچنین با نهایی شدن مطالعات جامع حمل و نقل ترافیک تا پایان سال جاری، نقشه راه حمل و نقل شهر شیراز تا افق سال ۱۴۱۵ تهیه و در دسترس خواهد بود .

وی افزود: بلوار زند به دلیل تجمع مراکز پزشکی، اداری و تجاری یکی از نقاط مهم و پر ترافیک کلانشهر شیراز است که روزانه جمعیت زیادی از نقاط مختلف شهر ویا خارج از استان به این نقطه مراجعه می کنند .

قائدی افزود: افتتاح ایستگاه میدان امام حسین(ع) که حد فاصل میدان نمازی و چهارراه زند واقع شده، می‌تواند در رونق هرچه بیشتر مترو و افزایش مطلوبیت آن موثر باشد و بهره برداری از آن، جایگاه حمل ونقلی شیراز را ارتقا خواهد بخشید .

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه ایستگاه میدان امام حسین(ع) بصورت سکوی جزیره‌ای و در سه طبقه اجرا شده است، گفت: این ایستگاه دارای ۶ دروازه ورودی و خروجی است که طول و عرض این ایستگاه به ترتیب ۱۵۶ و ۲۶ متر است و بطور میانگین حدود ۱ کیلومتر از ایستگاههای قبل و بعد فاصله دارد .

قائدی هزینه اجرای این بخش از ایستگاه را بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: مطالعات ترافیکی نشان می دهد که در سال افق طرح در ساعت اوج صبح ۹۰۱۲ نفر از این ایستگاه استفاده خواهند کرد که ۳۰۴۱ نفر آن مربوط به مسافران تبادلی بین خط یک و دو است .

وی خط یک قطار شهری شیراز را به طول ۲۴ ونیم کیلومتر عنوان کرد و افزود: این خط که از میدان  گل سرخ تا میدان احسان امتداد دارد، شامل ۲۰ ایستگاه می باشد که با بهره برداری از ایستگاه میدان امام حسین(ع) تنها ایستگاه وکیل باقی می‌ماند که این ایستگاه نیز در سال آینده به بهره‌بردای می‌رسد .

سخنگوی شورای شهر شیراز در پایان سخنان خود با اذعان به اینکه همزمان با دهه مبارک فجر، مترو شیراز نیز سطح خدمات خود به شهروندان را ارتقاء داده است، گفت: در راستای رفاه هرچه بیشتر شهروندان عزیز، از ۱۵ بهمن ۹۷ سرفاصله حرکت قطارهای مترویی در ساعات اوج ترافیک از ۱۵ دقیقه به ۱۲ دقیقه کاهش یافته است .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات