کوروش یوسفی: برای توسعه سرانه فضای سبز شهری در ساری به همدلی و کمک دستگاه های متولی در استان نیاز داریم

کوروش یوسفی: برای توسعه سرانه فضای سبز شهری در ساری به همدلی و کمک دستگاه های متولی در استان نیاز داریم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ساری، یوسفی که در آیین نکوداشت روز درختکاری که صبح چهارشنبه ۱۵ اسفند ماه ۹۷ در سالن ورزشی بوستان قائم (عج) برگزار می شد، به ایراد سخن می پرداخت در ابتدای صحبت هایش از نهادهایی که در برگزاری مراسم روز درختکاری و هفته منابع طبیعی نقش آفرین بوده اند و تلاش موثری نیز در این حوزه دارند تشکر کرد و اظهار داشت: در کنار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساری، شهردار محترم و همکاران شان، دستگاه هایی چون جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان در برگزاری این مراسم سهیم بودند و مدیران آنها نیز حضور پیدا کرده اند که جای قدردانی دارد. اعتقاد اعضای شورای شهر ساری براین است که آبادانی مرکز استان در گرو کنارهم بودن، باهم بودن واستفاده از ظرفیت تمام دستگاهها و نهادهای شهرستانی و استانی است.

وی با بیان اینکه شهرهای مازندران به لحاظ جغرافیایی به سه دسته تقسیم بندی می شوند، گفت: شهرهای خطی مانند شهرهای شرق استان، شهرهای پازلی یا شطرنجی در غرب استان و شهرهای شعاعی در نقاط مرکزی استان که شامل شهر ساری می شود که سخت ترین کارها در شهرهای شعاعی و شطرنجی با تراکم بالاست.

یوسفی با اشاره به اینکه کار کردن در ساری با دارا بودن حدود ۱۰۰۰ هکتار بافت فرسوده و قدیمی و تراکم جمعیتی بالا دشوار است، اذعان داشت: از جمله خدماتی را که باید به شهروندان ارائه کرد، ایجاد و حفظ فضای سبز شهری است که ما نگاه ویژه ای به این موضوع مهم داریم.

وی با ابراز تشکر از اعضای دوره چهارم و پنجم شورای اسلامی شهر ساری که کارکردهای قابل توجهی در حوزه افزایش سرانه فضای سبز شهری داشته اند، افزود: با افتخار اعلام می کنیم از سال ۱۳۹۲ تاکنون حدود ۳۱ پارک به فضای شهری اضافه شده و توجه ویژه به گونه های درختی جنگلی، نهضت جنگل و نهضت سبز را سرلوحه کار خود قرار داده ایم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ساری به برشمردن کارکردهای چهارگانه تعریف شده برای فضای سبز پرداخت و اظهار داشت: کارکردهای زیست محیطی،  ترافیکی، گردشگری (با هدف کمک به حوزه اقتصاد شهر) و زیباشناختی که امروز نیازهای روحی روانی شهروندان را با این نگاه حل می کنند باید دستور کار مسئولان حوزه فضای سبز قرار گیرد.

وی افزود: این چهار کارکرد اهمیت توسعه فضای سبز را برای ما روشن و ما را وادار می کند تا در این حوزه بیش از پیش تلاش نماییم و ما در این راه به کمک و مساعدت دستگاه های متولی استانی نیاز داریم.

یوسفی در بخش دیگری از سخنانش همدلی و همبستگی میان شورای شهر بعنوان ناظرمردمی و شهرداری بعنوان مجری مردمی  در ساری را کم نظیر قلمداد کرد و تصریح کرد: باید این مهم را یک فرصت بدانیم. تمام تلاش ما این هست که از حواشی به دور باشیم و عاجزانه از همه مسئولان و دست اندرکاران می خواهیم تا دست مرکز استان را بگیرند تا بتوانیم شهرتوسعه یافته و برتراستان مازندران باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با افتخار اعلام می کنم که پارک جنگلی کوهستانی شهید نوبخت با وسعت ۱۲۰۰ هکتار به فضای سبز شهری اضافه خواهد شد و در همین راستا جا دارد مراتب سپاسگزاری خود را از مسئولان اداره کل منابع طبیعی استان مازندران بابت همکاری هایشان اعلام کنم.

نماینده شورای اسلامی شهر ساری در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری همچنین به بازپیرایی و تجهیز پارک جنگلی شهید زارع و افتتاح قریب الوقوع بوستان بانوان در شهر ساری اشاره کرد و در پایان گفت: پارک شهید زارع فرصت خوبی برای جذب گردشگر و بوستان بانوان نیز از نیازهای اساسی مادران و خواهران ما در شهر ساری است. فقر حرکتی و جسمی در زنان ما باعث شده که ما به احداث پارک ۱۰ هکتاری فکر کنیم که ان شالله تا پایان امسال در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات