بررسی "جایزه تشویقی ساخت و ساز شهرداری رشت" و "ضوابط بودجه ۹۸" در بخش فرهنگی

بررسی "جایزه تشویقی ساخت و ساز شهرداری رشت" و "ضوابط بودجه ۹۸" در بخش فرهنگی

در شصت و هفتمین جلسه کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورا؛
بررسی "جایزه تشویقی ساخت و ساز شهرداری رشت" و "ضوابط بودجه ۹۸" در بخش فرهنگی
بررسی "جایزه تشویقی ساخت و ساز شهرداری رشت" و "ضوابط بودجه ۹۸" در بخش فرهنگی
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت - شصت و هفتمین نشست کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت به بررسی جایزه تشویقی ساخت و ساز پیشنهادی شهرداری رشت و همچنین ضوابط بودجه سال ۹۸ شهرداری در بخشهای فرهنگی اختصاص داشت.
در آغاز این نشست محمد حسن عاقل منش با تبریک فرا رسیدن جشن نیمه شعبان، اظهار داشت: امیدوارم با استفاده از معنویت چنین روزهایی نسبت به شناخت امام زمانمان معرفت پیدا کنیم و به صفات سربازان واقعی امام زمان (عج) مزین شویم و از آن در جهت کسب سبک زندگی منتظران واقعی بهره ببریم.
رئیس کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت همچنین به اتفاق و همدلی ملت ایران در حادثه سیل اخیر نقاط مختلف کشور اشاره کرد و بیان داشت: ضمن اینکه باران رحمت الهی است اما وقتی به شکل سیلاب ظهور می کند، مشکلات و مسائلی به وجود می آورد که باید با تدبیر آن را پشت سر گذاشت و همدلی و همگامی مردم ایران با سیلزگان روی دیگر این رخداد تلخ بود.

وی همچنین افزود: از موکب خدام العتره شهرداری رشت که همپای دیگران عزیزان بیش از ۱۰ روز در لرستان مستقر شدند و خدمات رسانی کردند، سپاسگزاریم. ضمن اینکه دیگر نهادهای حمایت همانند هلال احمر، کمیته امداد و گروههای جهادی گیلان هم هر یک به نوعی جلوه هایی از کمک رسانی را نشان دادند. مثلاً اداره کل کتابخانه های استان با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی جشن "بهار مهربانی" را برای تهیه کتاب و اسباب بازی کودکان سیلزده اجرا کرد تا گل لبخند بر لبان این عزیزان بنشیند.
عاقل منش در بخش دیگر از سخنانش از برنامه های جشن نیمه شعبان نیز اظهار خرسندی کرد و ضمن تقدیر مردم عزیز گفت: یکی از این برنامه های خوب فرهنگی جشنی بوده که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با همکاری هیات رزمندگان اسلام در پیاده راه برگزار کردند که از آقای حسنی و مجموعه همکاران ایشان قدردانی می کنم.

وی در ادامه به در پیش بودن هفته و روز نجوم نیز اشاره کرد و اذعان داشت: آسمان نمای متحرک و سیار به وسیله انجمن نجوم ثاقب تهیه شده و اگر بتوانیم برای آنها یک دستگاه خودرو ون تهیه کنیم این مجموعه می تواند در سراسر استان به شکل سیار به خدمت رسانی علمی بپردازد. همچنین با در پیش بودن ماه رمضان رصد آسمان، ستارگان و استهلال ماه می تواند برای همگان جالب توجه باشد. ضمن اینکه ما امروز چهره های علمی بسیاری داریم که در دانشگاه های معتبر جهان در این رشته تحصیل می کنند و مجموعه این فعالیتها از انجمن نجوم ثاقب شروع شده است و هم اکنون با همراهی و فعالیت دیگر تشکل ها و انجمن های علمی دراین عرصه درحال گسترش است.
سپس ضوابط بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت در سه بخش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی همچنین سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت با حضور فاطمه قدیمی حرفه، علیرضا حسنی و سجاد محجوب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
علیرضا قانع دبیر کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورا به ترتیب تبصره های مربوط به این بخش را برای حاضران از روی لایحه ارسالی شهرداری می خواند و سه مسئول مرتبط توضیحات خود را ارائه می دادند.
در ادامه با خواندن چند تبصره دیگر به وسیله دبیر کمیسیون پس از بررسی موارد مطروحه، بحثی مفصل در زمینه جایزه تشویقی ساخت و ساز در شهر رشت پیشنهادی شهرداری با حضور محمد حسن پور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت و مسعود آراستن جانشین اداره درآمد شهرداری رشت و دیگر اعضای حاضر انجام شد و مواردی مهم به تصویب کمیسیون رسید و مقرر شد تا موارد مطرح شده پس از جمعبندی به صحن شورا ارائه شود.
محمد حسن پور خواستار گنجانیدن ساخت سینما، تالار و سالن نمایش و موسیقی، فرهنگسرا، استودیوهای صداگذاری و ... در لایحه جایزه تشویقی ساخت و ساز گردید و بیان داشت: وجود این بند در لایحه می تواند سبب تشویق و دلگرمی سرمایه گذاران شود.
محمد حسن عاقل منش نیز با اشاره به اینکه تاکید کمیسیون هم بر این موضوع است و برگزاری جلسه امروز هم که به پیشنهاد وی برای بررسی موارد تشویقی برای سرمایه گذاران بوده، نشان از حساسیت کمیسیون فرهنگی روی این موضوع دارد.
رییس کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورا ادامه داد: باید تشویقی ها به گونه یی باشد که در ساخت و ساز فرهنگسرا، کتابخانه، قرائت خانه، سینما و مراکز فرهنگی و ورزشی برای سرمایه گذار جذابیت و صرفه اقتصادی وجود داشته باشد.
در نهایت مقرر شد در موارد اصلاحی لایحه تشویقی پیشنهادی شهرداری رشت در زمینه ساخت و ساز پس از هماهنگی با دیگر بخشهای فرهنگی به طور منسجم به رئیس کمیسیون فرهنگی - اجتماعی ارائه شود و وی نیز مدافع این موارد در صحن شورا باشد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات