راه اندازی دومین بازارچه مختص زنان سرپرست خانواده در رشت

راه اندازی دومین بازارچه مختص زنان سرپرست خانواده در رشت

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت:
راه اندازی دومین بازارچه مختص زنان سرپرست خانواده در رشت
راه اندازی دومین بازارچه مختص زنان سرپرست خانواده در رشت
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت با تاکید به ایجاد فرصت های اشتغال برای زنان سرپرست خانواده گفت: دومین بازارچه مختص بانوان سرپرست خانواده در رشت با هدف ایجاد اشتغال و توانمند سازی آنان راه اندازی می شود.
فاطمه شیرزاد با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانواده به لحاظ معیشتی با مشکلات فراوانی مواجه هستند، اظهار کرد: در نشستی که اخیرا در استانداری گیلان و با حضور تعدادی از موسسات مردم نهاد حامی حوزه زنان سرپرست خانواده برگزار شد، موضوع استفاده بهینه از فضای موجود در بازارچه های نیمه فعال و تعطیل شهرداری رشت با هدف ایجاد فرصت های اشتغال برای زنان سرپرست خانواده بررسی شد.
وی ایجاد بازارهای روز در محلات را از دیگر زمینه های ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانواده دانست و‌ افزود: در حال حاضر بازارچه امام رضا (ع) واقع در خیابان شهدا، سه راه پاستوریزه قرار است به این منظور اختصاص پیدا کند.
شیرزاد به تعداد غرفه های موجود در بازارچه امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: در این بازارچه بالغ بر ۳۰ غرفه وجود دارد و قرار است زنان سرپرست خانواده تولیدات خانگی خود را در این غرفه ها عرضه کنند.
وی با ابراز گلایه از تورم حاکم بر جامعه و فشارهای اقتصادی ناشی از آن بر معیشت خانواده ها تصریح کرد: در شرایطی که به واسطه افزایش سرسام آور برخی از اقلام معیشت برای مردان خانواده با مشکل مواجه شده است یقینا زنان سرپرست خانواده نیز از این قائده مستثنی نبوده و فشاری مضاعف به لحاظ مالی تحمل می کنند.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه های متولی باید در ایجاد فرصت های اشتغال برای زنان سرپرست خانواده تلاش کنند، افزود: انتظار داریم با مساعدت تمامی دستگاه های مربوطه با برنامه ریزی های مدون نسبت به کاهش دغدغه های این بانوان و تسهیل شرایط معیشتی برای آنان و افراد تحت تکفلشان اقدام کنند.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به فعالیت نخستین بازارچه مختص زنان سرپرست خانواده در رشت گفت: گیل بانو نخستین بازارچه مختص زنان سرپرست خانواده در رشت در حال حاضر مشغول فعالیت بوده و در تلاشیم تا با گسترش چنین مراکزی زمینه های اشتغال این بانوان در جامعه افزایش پیدا کند.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات